Projekty, které Nadace Vodafone vybrala v grantovém programu Vpohybu, se nyní ucházejí o podporu širší veřejnosti. Do programu Vpohybu, který je určený mladým lidem, se v jediném kole přihlásilo 144 projektů. To je zatím nejvyšší počet žadatelů v historii tohoto programu.
„Jde o originální, dobře promyšlené projekty mladých lidí, které pozitivně rozvíjejí komunitu a obohacují její nejbližší okolí. Aby pořadatelé akcí skutečně grant získali, musí si získat podporu své cílové skupiny, fanoušků projektu. O finanční podporu anebo hlasy od lidí se ucházejí přímo na webu Nadace Vodafone a na portálu hithit.com,“ říká Ondřej Zapletal, ředitel Nadace Vodafone.
S programem spojil síly například kavárník Ondřej Kobza, otec projektu Piána na ulici, který pomáhá mladým postavit úspěšné crowdfundingové kampaně. Pořadatelé takto prokáží, zda má komunita o jejich nápad zájem. Zároveň si rovnou získají své publikum a zapojí lidi do svého projektu. Nadace projektům poskytuje nejen finanční podporu, ale také možnost svůj projekt konzultovat se specialisty, pomoc s administrativou i propagací a komunikací. Inovativní komunitní projekty tak dostávají zelenou hned v několika směrech a mladí lidé mohou získat důležité zkušenosti, jak úspěšně zrealizovat své nápady.
Žadatelé se svými projekty přicházejí z celé ČR - z Brna, Prahy, Českých Budějovic, Plzně, Vysočiny, Pardubic, Královehradeckého kraje, Jihlavy, Jihomoravského kraje, Lounského či Svitavského okresu, Třebíče, Vodňan a Středočeského kraje.
Mezi projekty jsou např. návrhy na obnovu Radlické kulturní sportovny, jediné dochované parní úzkokolejky v Čechách nebo městského parku, který zničila vichřice. Originální je např. projekt na veřejnou posilovnu pod širým nebem, Pražská Kačalka, nebo ekologické pohřbívání Ke kořenům. Vzdělávací projekty např. nabízí žákům základních škol seminář pro správnou volbu povolání, olympiádu lidských práv, osvětu o problematice diabetu nebo workshop duševních sportů pro děti. Mezi komunitními akcemi jsou třeba sousedská slavnost, která oživí a zkultivuje zanedbanou čtvrť města, workshop věnovaný folkloru na Podluží, kde si návštěvníci zkusí tvorbu tradičních krojů, charitativní módní bazar, první muzeum českého filmu, pracovna v parku, ekologické pohřbívání a mnoho dalších.
Úspěšné projekty
Projekty, které se budou v různých termínech ucházet o hlasy či finanční podporu veřejnosti, najdete níže ve zprávě nebo na webových stránkách Nadace.
Základní informace o Vpohybu 2014
V roce 2014 se do 9. ročníku grantového programu Vpohybu přihlásilo celkem 144 žadatelů. Nadace Vodafone se rozhodla podpořit 40 nejlepších projektů, a to za podmínky, že pro svůj záměr získají i veřejnost. Hodlá mezi ně rozdělit více než 2,6 milionu korun.
O grant Vpohybu mohou žádat neformální skupiny mladých lidí do 26 let a nestátní neziskové organizace, které jsou vedené lidmi do 30 let.
Veškeré podrobnosti naleznete na www.nadacevodafone.cz.
Lucie Šplíchalová