České banky se snaží zpřístupnit své pobočky lidem s různými typy postižení

05.02.2014 8:52

Přemysl ČECH, moderátor:
České banky se snaží zpřístupnit své pobočky lidem s různými typy postižení. Vozíčkáře, lidi s vadou zraku nebo sluchu. Například Česká spořitelna se při omezování bariér rozhodla spolupracovat přímo s postiženými. Ti pomáhají překážky identifikovat a odborníci je pak na základě jejich informací odstraňují, a to jak v Praze, tak i v menších městech. Speciálním školením procházejí zaměstnanci, mění se ale hlavně technické vybavení.  

Tomáš LANC, klient; vozíčkář: 
Nejčastější problém je třeba do té banky vůbec vstoupit, protože někdy se může stát, že prostě tam má schod, jakoby před tím vchodem, což se člověk často neuvědomí, že pro vozíčkáře prostě už jeden schod je problém.

Petr BOBYSUD, projektový manažer, Česká spořitelna:
Ve 14 krajských městech, kde jsme právě dokončili to mapování bezbariérovosti, jsme zjistili, že máme asi 77 poboček, které můžeme prohlásit za plně bezbariérové a asi 26 poboček, kterým se musíme v budoucnu více pověnovat, protože dneska nevyhovují.

Klíčová slova: