ČSOB má službu pro dorozumění s neslyšícími na všech pobočkách, infolinka trhá rekordy
Online služba přepisu mluvené řeči eScribe je nyní dostupná už v celé pobočkové síti ČSOB. Lidé s postižením sluchu díky ní snadno samostatně komunikují s bankéři. ČSOB nabízí přepis mluvené řeči i na infolince, kde počet případů meziročně narostl o mimořádných 111 procent. Jedinečnou službu zajišťuje sociální firma Transkript online, se kterou ČSOB úspěšně spolupracuje osmým rokem.
„ČSOB je vždy vedena snahou vyhovět maximu přání a potřeb klientů. I proto jsme rádi, že můžeme nabízet tuto velmi užitečnou službu, kterou jsme postupně zaváděli od roku 2017, a která je nyní dostupná pro neslyšící nebo nedoslýchavé klienty na všech pobočkách i finančních centrech Poštovní spořitelny. Přepis řeči může být vítanou pomocí rovněž pro cizince,“ říká Petr Hutla, člen představenstva ČSOB.
Přepis mluvené řeči na infolince umožnila ČSOB jako první banka na trhu a klienti ji nyní vyhledávají v nebývalé míře.
„V posledních týdnech, kdy nás ovlivňuje koronavir, jsme zaznamenali více než dvojnásobné využívání služby informační linky ČSOB v porovnání se srovnatelným obdobím roku 2019. Rovněž došlo k prodloužení délky hovorů, a to v průměru o čtvrtinu,“ popisuje Zdeněk Bumbálek z Transkript online.
Používání služby eScribe se zájemci nemusejí obávat. Pracovník pobočky se s přepisovatelem Transkript online sám spojí a klient následně sleduje přepis slov bankéře na monitoru jeho počítače.
Hovor s přepisem na infolince je rovněž snadný. Klient vyhledá na webu ČSOB v sekci s kontakty odkaz „Online přepis klientské linky pro neslyšící nebo nedoslýchavé osoby“ označený také piktogramem ucha. Poté následuje uvedené pokyny. Služba je otevřená v pracovních dnech od 9:00 do 18:00.
Transkript online je největším poskytovatelem online simultánního přepisu řeči v ČR a úspěšným a respektovaným zaměstnavatelem osob se zdravotním postižením, zejména nevidomých. Sociální podnik je aktuálně jeden z 15 výjimečných sociálních inovací, kterým byla v pátek 1. května udělena cena SozialMarie 2020 v rámci této prestižní mezinárodní soutěže (https://www.sozialmarie.org/cs/news?nid=5620).
ČSOB poskytuje a rozvíjí celou škálu služeb pro hendikepované, dalšími jsou bezbariérové pobočky, bankomaty přizpůsobené nevidomým a slabozrakým nebo navigační majáčky. Ve stanici metra B Radlická vedle ČSOB Kampusu je od roku 2012 zprovozněna vodicí lišta pro nevidomé. V soutěži Banka roku 2019 ČSOB skončila druhá v pořadí v kategorii Banka bez bariér.
Michaela Průchová