Diváci a sponzoři poslali Kontu Bariéry téměř 15 milionů korun

V rámci charitativního pořadu, vysílaného živě 26. 9. na České televizi, přispěly desítky tisíc jednotlivců a firem.

Celkem se tak podařilo vybrat neuvěřitelných 14 800 000 korun. Cílem pořadu nazvaného Pomáhej (s) humorem je nejen pomáhat, ale i pobavit, protože sami lidé s handicapem čelí svému postižení často (s) humorem.

Dosaženou částku, blížící se 15 milionům korun, tvoří dva zdroje. Prvním jsou peníze největších donátorů, jednotlivců i firem. Např. od Nadačního fondu Avast, společnosti Globus ČR, k.s., Česká lékárna holding, Linet, spol. s.r.o., RWE Energie, s.r.o., Promet Group, Lumius s. r. o., Ondřeje Kubáta, z Řízení letového provozu České republiky, Kinematografu bratří Čadíků, Jiřího Czabana, Martina Kúšika, Petra Stuchlíka a dalších.

„Těší mě, že si televizní pořad Konta Bariéry opět našel diváky. A hlavně, že tito diváci přispívali! Další dary ještě dorazí, ale už se těším, jak díky těmto financím znovu pomůžeme. A radost mají všichni, kdo se – bez nároku na honorář – na vzniku pořadu podíleli,“ říká Božena Jirků, ředitelka Konta Bariéry. „Příznivci nás nadále mohou podpořit například zakoupením červených nosů u našich partnerů,“ dodává.

Druhým zdrojem byly dárcovské DMS a telefonáty do studia v průběhu přímého přenosu již čtvrtého benefičního pořadu Konta Bariéry v České televizi. Na diváky čekalo také překvapení v podobě nového způsobu přispívání – tzv. Dobrobotu. Jeho podstatou je vytvoření výzvy, jak ušetřit 30 korun, věnovat je DMS Kontu Bariéry a hlavně – sdílet tuto DMS výzvu s kamarády a vybídnout je také k pomoci.

Kampaň Pomáhej (s) humorem pokračuje prodejem červených nosů, symbolu Konta Bariéry. Postupně budou k dostání u partnerů prodeje - na čerpacích stanicích Benzina, v lékárnách Dr. Max, restauracích KFC a Burger King, knihkupectvích Neoluxor, kavárnách CrossCafé a nově i v síti drogerií DM. A to až do konce roku. Kampaň fotkou podpořili např. Jitka Schneiderová, David Huf, Ota Klempíř, David Gránský… Všichni se vyfotili s nosy, navíc v nových trikách Konta Bariéry, která exkluzivně navrhli přední čeští výtvarníci Věra Tataro, Stanislav Diviš a Jiří Votruba.

Cena jednoho nosu je 50 Kč. Z výtěžku z jejich prodeje společně s penězi televizního pořadu pomůže Konto Bariéry organizacím poskytujícím služby lidem s handicapem. Trika jsou v prodeji prostřednictvím www.kontobariery.cz za 299 Kč.

Více informací naleznete na www.kontobariery.cz  

Kristina Jakubcová

Klíčová slova: