Držitelé sKaret stále hlásí problémy s výplatou dávek

04.02.2014 17:04

Tomáš DRAHOŇOVSKÝ, moderátor:
Držitelé sKaret stále hlásí problémy s výplatou dávek. Nejméně 15 tisíc lidí stále ještě nedostalo peníze, které jim patří, a to mluvím jen o těch, kteří si nechávají podporu posílat na běžný účet. Podle všeho je ale klientů, kteří na dávky čekají, ještě mnohem víc.  

Lucie PROSKOVÁ, redaktorka: 
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
redaktorka:
Ještě včera se problém s výplatou dávek týkal jen 15 tisíc klientů a podle vyjádření České spořitelny to vypadalo, že je celá věc pod kontrolou.

Jan HOLINKA, mluvčí České spořitelny:
Česká spořitelna společně s úřadem práce dělá maximum pro to, aby peníze na soukromé účty držitelů sKaret dorazily ještě dnes, na účty v jiných bankách pak zítra v rámci lhůt platebního styku. Pokud klient potřebuje peníze hned, může si je okamžitě vybrat sKartou z kteréhokoli z našich 1350 bankomatů, a to bez poplatku.

Lucie PROSKOVÁ, redaktorka:
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
redaktorka:
Jenže jak se v praxi ukázalo, včerejší slova České spořitelny o možném výběru z bankomatu pravděpodobně neplatí.

Stanislava LUKEŠOVÁ, držitelka sKarty:
To, že si mohu vyzvednout peníze na sKartě, tak bohužel nemohu, protože tam žádné nejsou. A po dnešním rozhovoru s call centrem, co se týče sKaret, mi bylo sděleno, že po dobu následujících dvou dnů nebudou připsány žádný finanční prostředky na tu sKartu. Jak je možný, že já jsem včas odevzdala veškeré papíry, veškeré dokumentace, co jsou po mně požadovány a já ve finále nemám ani korunu? Kde to jsme?

Helena MATUSZNÁ, mluvčí České spořitelny:
Celou tuto záležitost nemůžeme nijak ovlivnit. My připisujeme peníze na účty klientů podle pokynu úřadu práce.

Štěpánka FILIPOVÁ, mluvčí ministerstva práce a sociálních věcí:
Úřad práce dal ta data potřebná k převodu finančních prostředků k dispozici a nicméně tam došlo k nějakému technickému problému.

Stanislava LUKEŠOVÁ, držitelka sKarty:
Ty sKarty, to je šílená věc, šílená věc. Tohle to bylo normálně lidem za trest.

Lucie PROSKOVÁ, redaktorka:
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
redaktorka:
Vzkaz ministerstva práce a sociálních věcí k těm, kteří pobírají sociální dávky, je jasný.

Štěpánka FILIPOVÁ, mluvčí ministerstva práce a sociálních věcí:
Zákon stanovuje, že výplata dávek má být do konce měsíce.

Lucie PROSKOVÁ, redaktorka:
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
redaktorka:
Problém nemají jen ti držitelé sKaret, kteří nemají peníze ještě na svých účtech, ale problém mají i ti, kteří vlastní papírovou průkazku ZTP a ztratí ji.

redaktorka /citace - e-mail z poradny Národní rady osob se zdravotním postižením/:
"Mému otci byla vydána průkazka ZTP s dobou platnosti do 31. 12. 2015. Bohužel ho v lednu 2013 okradli. Úřednice mu tvrdila, že mu žádný průkaz ZTP za průkaz, který mu byl odcizen, nevydá, protože se musí zahájit nové řízení. Musí opět jít k posudkovému lékaři a dělat vše od začátku, jako by nikdy žádný průkaz ZTP neměl."

Václav KRÁSA, předseda Národní rady osob se zdravotním postižením:
Když člověk ztratí řidičský průkaz, tak také nemusí absolvovat autoškolu znovu, ale dostane duplikát.

Lucie PROSKOVÁ, redaktorka:
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
redaktorka:
O tom, že ti, kteří ztratí papírovou průkazku ZTP, musí jít znovu k posudkovému lékaři, nemělo ministerstvo práce a sociálních věcí ani ponětí.

Štěpánka FILIPOVÁ, mluvčí ministerstva práce a sociálních věcí:
Podle těch informací, které mám k dispozici, tak by tady k novému posuzování, pokud ta karta ZTP byla normálně platná, dojít nemělo.

Lucie PROSKOVÁ, redaktorka:
Eliška ČEŘOVSKÁ, redaktorka:
redaktorka:
Pokud by ale klient ztratil průkazku mimořádných výhod, tak pak podle nově platné legislativy je nové posouzení v pořádku. Lucie Prosková a Eliška Čeřovská, Prima FTV.

Klíčová slova: