Pomoc ostatním si už vyzkoušelo 70 % českých dětí a mládeže. Jejich rodiče sice své potomky v dobročinných aktivitách podporují, ale nejsou to oni, kdo je k tomu motivuje. S nápadem pomáhat těm, kteří pomoc potřebují, přicházejí v 83 % pedagogové. Vyplynulo to z výsledků unikátního průzkumu společnosti Datank pro ČSOB. Převážná většina dotazovaných - rodičů si zároveň myslí, že pomoc dětí by neměla být přerozdělována zprostředkujícími organizacemi, ale měli by ji získávat přímo potřební.
Více než dvě třetiny dětí a mladých lidí se již někdy aktivně zapojilo do dobročinného projektu. Většina oslovených rodičů považuje takové aktivity za správné a 72 % z nich by svého potomka podpořilo. Více než 80 % se také domnívá, že nápad pomáhat by měl vzejít přímo z rodiny. "Ve skutečnosti však děti a mladé lidi motivují jejich učitelé, nikoliv rodina. Ta přichází s myšlenkou pomoci jen ve 22 % případů," podotýká Ondřej Škorpil, ředitel Kanceláře představenstva ČSOB se zodpovědností za společenskou odpovědnost. Podle respondentů průzkumu by měly s motivací k dobročinným aktivitám pomoci i zájmové organizace a kroužky.
Naprostá většina oslovených považuje zapojení dětí do filantropických projektů za přínosné nejen pro potřebné, ale i pro samotné děti. "Při vymýšlení a realizaci dobročinné akce se mohou naučit brát ohled na druhé, získat smysl pro zodpovědnost a zajímat se o své okolí. To jsou zkušenosti, které mohou využít nejen během pozdějšího studia, ale i v běžném životě," dodává Ondřej Škorpil. Zaměřit by se přitom děti měly na pomoc znevýhodněným - postiženým a opuštěným - dětem. "Je zajímavé, že respondenti by spíše uvítali zapojení svých potomků do projektů zaměřených na vrstevníky než na podporu seniorů, osob s mentálním nebo tělesným postižením. To potvrzuje nejen průzkum, ale i naše zkušenosti s individuálním dárcovstvím," vysvětluje Ondřej Škorpil.
Peníze i veškerá pomoc dětí a mladých lidí by měla být směřována přímo těm, kteří je potřebují. To si myslí 90 % oslovených rodičů. "Jen necelá třetina, resp. pětina dotázaných by svěřila přerozdělení peněz neziskovým organizacím, resp. nadacím nebo nadačním fondům. A to je škoda, protože právě tyto organizace mohou být pro dárce cenným zdrojem informací, jak nejlépe pomoci," doplňuje Alena Králíková, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB.
Program Pomáhej
ČSOB a Era se prostřednictvím Nadace VIA rozhodly děti a mladé lidi v jejich filantropických aktivitách podpořit. "Program je určený všem od 7 do 26 let, kteří se rozhodli pomoci skrze benefiční akci nebo jinou aktivitou někomu ve svém okolí," říká Alena Králíková a dodává: "Chceme je podpořit v jejich snažení, ale zároveň jim ukázat, že jejich aktivita může být velmi přínosná." Cílem je rozvíjet adresné, neanonymní, kreativní dárcovství a ukázat české společnosti, že filantropie může být součástí každodenního života.
Finalisté 1. ročníku programu "Pomáhej"
Děti dětem i s handicapem (rehabilitační aktivity pro děti se speciálními vzdělávacími
Pavučinka (pomoc dětem z DD Pavučinka)
Charitativní koncert a výtvarná aukce (záchrana kostela sv. Jiljí v Libyni)
Charitativní studentský ples SZŠ a VOŠZ Ostrava aneb celá škola pomáhá (pomoc dětem z DD Domeček)
Sbírka pro Felinku (pomoc JK Jitřenka a Hipocentru Jitřenka a kobylce Felince)
Dobročinná tvořivá dílna aneb Mám ruce, abych pomáhal (podpora dětí se zdravotním postižením ze Střediska Víteček)
Pomáháme seniorům (podpora terapeutických a volnočasových aktivit seniorů v bruntálském Domově Pohoda)
Benefiční akce - Ve světlech reflektorů (pomoc dětem z FOD Klokánek v Teplicích)
Benefiční koncert (pomoc s nákupem juniorské tříkolky pro holčičku se spastickou diparézou a se zrakovým a řečovým postižením)
SOS pro SOS dětskou vesničku Karlovy Vary (záchrana dětské SOS vesničky Karlovy Vary)
Zumbatonic Charity Day (pomoc rodině postižené vážnou dopravní nehodou)
Slušnej bazar (pomoc se zaplacením zájmových kroužků pro děti z DD Plzeň)
Era a Poštovní spořitelna jsou součástí Československé obchodní banky a. s.
O ČSOB
Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací Skupiny KBC, která aktivně působí v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Kombinujíc sílu svých značek ČSOB (pro bankovnictví, pojištění, správu aktiv, penzijní fondy, leasing a factoring), Poštovní spořitelna (bankovnictví v síti pošt), Hypoteční banka (hypotéky) a ČMSS (financování bydlení), zaujímá Skupina ČSOB silné pozice ve všech segmentech českého finančního trhu. Skupina ČSOB staví na pevném a dlouhodobém partnerství s každým klientem, ať už v oblasti osobních a rodinných financí, ve financování malých a středních firem nebo v korporátním financování. Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení.
{relatedarticles title="Psali jsme:" tag="ČSOB" count="5" /}
URL| http://www.parlamentnilisty.cz/article.aspx?rubrika=1423&clanek=277048