Fakultní nemocnice Olomouc opět zvítězila v soutěži o nejlepší českou nemocnici, ze zdravotních pojišťoven nejlépe komunikuje RBP

HealthCare Institute společně s agenturou AMI Digital a největší českou PR agenturou AMI Communications každoročně hodnotí, jakým způsobem komunikují české nemocnice a zdravotní pojišťovny. Tento rok se uskutečnil již 16. ročník průzkumu „Nejlepší nemocnice ČR“, počtvrté byla součástí hodnocení i kategorie „Nejlepší online komunikace nemocnic“.

Nemocnice se hodnotí v rámci dvou kategorií. Mezi těmi fakultními, stejně jako vloni, zvítězila Fakultní nemocnice Olomouc. První místo se, v porovnání s minulým rokem, neměnilo ani u ostatních nemocnic, kde zvítězily Nemocnice Plzeňského kraje, a.s., hodnocené jako celek.

Potřetí hodnotila porota i komunikaci zdravotních pojišťoven, kde Všeobecnou zdravotní pojišťovnu České republiky na prvním místě vystřídala RBP, zdravotní pojišťovna.

Na projektu spolupracuje HealthCare Institute s agenturou AMI Digital, která se specializuje na digitální komunikaci, a s PR agenturou AMI Communications, která dlouhodobě patří ke špičce v komunikaci zdravotnických témat. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 23. listopadu 2021 v pražském hotelu Clarion. 

Žebříček fakultních nemocnic v roce 2021

1. Fakultní nemocnice Olomouc

2. Fakultní nemocnice Bulovka

3. Fakultní nemocnice Brno

 

Žebříček nemocnic

1. Nemocnice Plzeňského kraje, a.s.

2. Nemocnice Na Homolce

3. Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje

4. Nemocnice Na Pleši s.r.o.

5. Ústav pro péči o matku a dítě

 

Žebříček zdravotních pojišťoven 

1. RBP, zdravotní pojišťovna

2. Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky

3. Česká průmyslová zdravotní pojišťovna

 

Nemocnice a pojišťovny hodnotili experti na online komunikaci z AMI Digital, odborníci z HealthCare Institute a novináři, kteří se dlouhodobě zaměřují na zdravotnická témata. Hodnotili nejen obsah webových stránek jednotlivých institucí, ale také to, jak jsou uživatelsky přívětivé, bezpečné či jak myslí na hendikepované návštěvníky.

Jedním z kritérií byla i rychlost načítání, kvalita mobilního zobrazení a reprezentace jednotlivých nemocnic a pojišťoven na sociálních sítích.

V kategorii fakultních nemocnic neměla letos, stejně jako loni, konkurenta Fakultní nemocnice Olomouc, a to díky jednoduchému ovládání jejích webových stránek, jejímu modernímu vzhledu, pravidelné aktualizaci obsahu a aktivitě nemocnice na sociálních sítích. Na druhé a třetí pozici se v kategorii fakultních nemocnic umístily internetové stránky Fakultní nemocnice Bulovka a stránky Fakultní nemocnice Brno.

„U webových stránek vítězů nás potěšilo intuitivní ovládání, dynamické prvky a jasná struktura, stejně tak jako vstřícnost k hendikepovaným uživatelům nebo ovládání na mobilních zařízeních, které je velmi důležité, protože čím dál více lidí si internetové stránky prohlíží hlavně na svém mobilu,“ říká Ing. Vladan Crha, Managing Director AMI Digital, která se podílela na hodnocení v rámci kategorie.

Vítězem kategorie nefakultních nemocnic se stal holding Nemocnic Plzeňského kraje, a.s. Hodnotící komisi oslovila uživatelská přívětivost a dobře zvládnuté GDPR, pravidelné aktualizace obsahu webu  a jeho moderní vzhled.

Stříbro získala Nemocnice na Homolce díky čistému designu webu a vysoké aktivitě na sociálních sítích. Třetí místo obsadila Oblastní nemocnice Mladá Boleslav, a.s., nemocnice Středočeského kraje.

Potřetí hodnocenou kategorii zdravotních pojišťoven opanovala RBP, zdravotní pojišťovna, která se loni umístila jako druhá. Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky a Česká průmyslová zdravotní pojišťovna pak získaly druhé a třetí místo. Hodnotícím se nejvíce líbily přehledné úvodní stránky webů, responzivní zpracování nebo kvalitní tiskový styl. Důležitou roli hrálo, stejně jako v případě nemocnic, snadné ovládání a rychlé načítání na mobilních zařízeních.

„Tento rok nám ukázal, že online komunikace nemocnic a zdravotních pojišťoven je čím dál důležitější. V době, kdy většinu informací čerpáme z internetu, je zásadní, aby byly nemocnice i pojišťovny schopny s pacienty komunikovat moderně, vstřícně a zároveň jednoduše, což ocení zejména lidé v pokročilém věku,“ říká zakladatel HealthCareInstitute Daniel Vavřina

Slavnostní vyhlášení proběhlo již tradičně 23. listopadu v pražském hotelu Clarion, kde vítězové z řad fakultních a ostatních nemocnic a také zdravotních pojišťoven převzali od partnera kategorie, společnosti AMI Communications, výhru v podobě poukazu na mediální trénink pro dvě osoby či praktické školení online komunikace v hodnotě 25 tisíc korun.

V rámci hodnotícího projektu „Nemocnice ČR" jsou každým rokem vyhlašovány nejlepší nemocnice v oblastech, jako jsou například bezpečnost a spokojenost pacientů či hospodaření nemocnic. Letos 
se uskutečnil šestnáctý ročník, online komunikace nemocnic byla hodnocena počtvrté, potřetí byly letos do hodnocení zařazeny i zdravotní pojišťovny.

Průběh hodnocení probíhal tak, že v první fázi byl realizován kvalitativní výběr firmou AMI Digital, která vybrala z více než 150 nemocnic 10 finalistů z řad standardních nemocnic a 5 z řad fakultních nemocnic, zároveň bylo vybráno všech 7 webů zdravotních pojišťoven.

Hodnocení se následně účastnili dva novináři, kteří se zabývají tématy z oblasti zdravotnictví, expert AMI Digital a expert HealthCare Institute. Výsledek byl sestaven na základě váženého průměru hodnocení jednotlivých hodnotitelů. Hodnocení každého novináře bylo zohledněno z 12,5 %, hodnocení HealthCare Institute z 25 %  a hodnocení AMI Digital z 50 %.

Tereza Šoltésová

Klíčová slova: