Filatelisté podpořili Konto BARIÉRY

Era a Poštovní spořitelna si nechaly u příležitosti 130. výročí založení poštovního bankovnictví u České pošty vydat vlastní poštovní známky. Část těchto cenin věnovaly Kontu Bariéry na podporu lidí s handicapem.

Jelikož unikátní známky nelze volně koupit, zájem filatelistů byl opravdu velký. Nadace nakonec za prodej známek od Ery a Poštovní spořitelny získala celkem 150 tisíc korun.

„Vytkli jsme si tajně za cíl za každý rok poštovního bankovnictví tisícovku pro Konto Bariéry. A podařilo se získat ještě o dvacet tisíc víc,“ libuje si Božena Jirků, ředitelka Konta Bariéry. „Peníze využijeme symbolicky – na příspěvky na speciální lupy pro nevidomé lidi. Co je pro filatelisty pomůckou při jejich hobby, je pro nevidomé životní nezbytností,“ dodává.

Známky s motivem poštovního kočáru, jejichž autorem je Adolf Born, vyšly jednak v tiskových listech o 25 známkách, jednak v sešitku o osmi známkách. Sešitky Era a Poštovní spořitelna nechaly rozdělit na dvě poloviny. Jen několik kusů sešitků v nominální hodnotě 104 Kč ponechaly vcelku, a dva z nich darovaly Kontu Bariéry, aby z výtěžku jejich prodeje podpořily lidi s handicapem.

Prodeje za co nevyšší cenu se ujal časopis Filatelie, který společně s Domem filatelie Konto BARIÉRY dlouhodobě podporuje. Časopis na svých stránkách vyzval sběratele, aby poslali co nejvyšší nabídky. Reagovaly desítky zájemců a oba nabídnuté sešitky se nakonec prodaly po 25 000 korunách. „Oba kupující sběratelé se při převzetí shodli, že sešitky takovou cenu nejspíš ani nemají. Ale zaujala je možnost přispět tímto způsobem důvěryhodné charitativní organizaci a zároveň získat zajímavost, kterou by asi jinak nesehnali,“ uvádí na svých stránkách časopis Filatelie. Dobře prodat se podařilo i „běžné“ tiskové listy o 25 známkách, za které nadace od sběratelů získala dalších 100 000 korun.

Emise připravená pro Eru a Poštovní spořitelnu tvoří pomyslný pár s příležitostnou známkou, kterou vydalo vloni u příležitosti 130 let poštovního bankovnictví Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. Jde o novinku - známky vydávané pro konkrétní podnik, mimo běžný emisní plán. Nejsou tedy v prodeji, a i proto dostaly název Vlastní známky.

Autorem všech tří grafických návrhů Vlastních známek je známý výtvarník Adolf Born. Ten už po desítky podporuje Konto Bariéry mimo jiné dary vlastních děl do proslulých Aukčních salonů výtvarníků.  

Kristina Jakubcová

Klíčová slova: