H2Óda na Radost

Nové internetové stránky fundraisingové kampaně, jejíž tváří se stal známý stand up komik Karel Hynek (Na stojáka), mají pomoci autistům z Domova Radost na Merklínsku k čisté pitné vodě.

Stránky www.h2odanaradost.cz byly spuštěny v pondělí 7. září. Díky nim internetovým stránkám budou moci lidé po internetu netradičně a s úsměvem na tváři posílat vodu do virtuální studně Domova Radost v Merklíně na Plzeňsku, kde nutně potřebují vybudovat nový zdroj pitné vody, jelikož poškození toho stávajícího ohrožuje fungování jedinečného zařízení, ve kterém se Diakonie Západ stará o 34 lidí s nízkofunkčním autismem a těžkým mentálním postižením.

Internetové stránky www.h2odanaradost.cz nabízejí jednak velice zajímavý design a uživatelsky atraktivní prostředí nejen díky mnoha animacím, ale také osobitý humor stand up komika Karla Hynka (Na stojáka) v jednotlivých grimasách a sděleních, navíc však i v krátkých videích na téma autismus a pomoc Domovu Radost. V nich s Karlem Hynkem vystupují i klienti a zaměstnanci Diakonie Západ, kteří se rozhodli pomoci, čímž videa dostávají další zajímavý rozměr. „Stejně jako celá kampaň H2Óda na Radost přistupuje ke smutné realitě s humorem, tak si i všichni „herci“ ve videích dělají tak trochu legraci sami ze sebe, a proto videa návštěvníky internetových stránek zaručeně pobaví,“ upřesňuje Libor Janíček, který je manažerem kampaně.

 

Každý, kdo se po seznámení s internetovou stránkou www.h2odanaradost.cz a výzvě Karla Hynka k tomu, aby se stal borcem, rozhodne pomoci a pošle H2Ódu na Radost, tedy jakoukoli finanční částku jako dar na transparentní účet Diakonie Západ 22277705/5500, obdrží právě od borce Karla e-mailem „Certifikát o borcovství“ a zapíše se na stránkách mezi borce, „čímž se oficiálně stane BORCEM, který ví, kdy koupit něco svojí kočce nebo kocourovi a kdy peníze použít tam, kde jsou potřeba,“ doplňuje Karel Hynek.

Za přípravou nových internetových stránek a grafiky stojí profesionálové z plzeňské společnosti Beneš & Michl, kteří se stali významnou součástí kreativního týmu. „Naším cílem bylo, aby se uživatelé zábavnou formou seznámili s řešeným problémem. Zvolili jsme netradiční a technicky náročné zpracování, kdy uživatel pomocí scrollování myši staví potrubí, které postupně naplňuje voda. Po cestě se pak uživateli v graficky poutavé podobě zobrazují různé informace a vtipná videa jak může Domovu Radost pomoci. Protože toto řešení není obvyklé, bylo potřeba naprogramovat vlastní systém pro zobrazení efektu naplnění vody a odhalování jednotlivých prvků na webu,“ říká Jakub Michl – jednatel společnosti a koordinátor projektu H2Oda na Radost v Beneš & Michl. Je tedy zřejmé, že příprava internetové prezentace byla náročná nejen technicky, ale i časově, což také potvrzuje Jakub Michl: Celý projekt zabral přes dva měsíce vývoje. Myslím, že mohu hovořit za celý tým, když řeknu, že se věnované úsilí vyplatilo!“ I přes výše uvedené, tato společnost vytvořila grafiku i internetovou prezentaci H2Óda na Radost pro Diakonii Západ bezplatně jako dar a patří tak mezi společensky odpovědné plzeňské firmy.

Dalšími partnery kampaně H2Óda na Radost, tedy i těmi (prozatím) největší BORCI jsou společnosti Šumavský pramen, která bezplatně dodává vodu Estian a dlouhodobý podporovatel Diakonie Západ, přední západočeský výrobce klik a kování, společnost Twin. Velký dík patří také kameramanovi Tomášovi Lénárdovi, který natočil a vytvořil krátká videa pro tuto kampaň. „Bez výše uvedených by realizace kampaně v tomto rozsahu a kvalitě nebyla možná a mnohokrát jim děkujeme,“ shrnuje Libor Janíček.

A co popřáli internetovým stránkám ti, kteří stáli u jejich zrodu?

Libor Janíček, manažer kampaně: „Myšlenka internetového posílání H2Ódy na Rodost a její prodej v PET lahvích mě napadla při vysokých horečkách, jejím rozvíjením jsem úplně zapomněl na nemoc a uzdravil se. Proto přeji těmto internetovým stránkám, aby byly lékem k uzdravení Domova Radost a k dobré duševní kondici všech dárců díky smíchu i radosti z dávání.“

Petr Neumann, ředitel Diakonie Západ: Milé stránky H2Ódy na Radost, jako jedna ze sudiček vám přeji, abyste přinášely lidem radost do jejich domovů a byly užitečné v radostné pomoci těm, kteří si sami pomoci nemohou.“

Karel Hynek, stand up komik: „Internetovým stránkám www.h2odanaradost.cz přeji, aby fungovaly co nejkratší dobru, bude to známka toho, že se nám podařilo peníze vybrat opravdu rychle.“

Jakub Michl, jednatel společnosti Beneš & Michl: „Přejeme, ať se vložená energie do projektu milionkrát vrátí a dosáhne tak svého cíle – tedy pomůže dostat vodu na Radost.“

Mimo nové internetové stránky www.h2odanaradost.cz lze přispět ještě dvěma způsoby, a to zakoupením půllitrové PET lahve kvalitní vody Estian od zaměstnanců či dobrovolníků Diakonie Západ u stánku H2Óda na Radost na různých akcích jako jsou plzeňské farmářské trhy nebo přímo v ulicích. Druhým způsobem je nákup 1l kohoutkové vody ve džbánku ve vybraných restauracích. V obou případech se peníze sbírají do zapečetěných kasiček s logem kampaně, stejně tak prodávající mají trička kampaně a restaurace jsou vždy označeny plakátem a mini „áčky“ na stolech.

(lj)

Klíčová slova: