Handicapovaní v dopravě

14.06.2014 11:26

Klarisa PIVODOVÁ, redaktorka:
Radek Musílek je od narození připoután na invalidní vozík. Žije v Praze a podle svých slov plnohodnotný život, i když cestování hromadnou dopravou mu ho umí zkomplikovat. Absence výtahů do stanice metra nebo fakt, že Prahou stále jezdí autobusy a tramvaje, které nejsou nízkopodlažní. Podle něj komplikuje život nejen vozíčkářům, ale i rodičům s kočárkem, nebo seniorům.

Radek MUSÍLEK, učitel v Jedličkově ústavu:
V konečném důsledku můžeme říct, že se bude jednou týkat nás všech, takže bezbariérové úpravy využije de facto každý.

Klarisa PIVODOVÁ, redaktorka:
V současné době je v hlavním městě stále polovina veřejné dopravy bariérová a lidé na vozíku ji mohou používat jen s obtížemi. Například do 23 stanic metra z celkových 57 se člověk na vozíku nemá šanci dostat. Situace se ale pomalu zlepšuje. Stanice metra postavené po roce 89 už jsou bezbariérové. Zbývající se postupně zpřístupňují.

Radek MUSÍLEK, učitel v Jedličkově ústavu:
Tak doufejme, že to bude rychleji, ta druhá polovina.

Erik ČIPERA, ředitel občanského sdružení Asistence:
Podle koncepce, kterou schválila rada hlavního města Prahy by mělo bejt v roce 2025 těhle těch stanic nula. Celý metro by mělo bejt bezbariérový.

Jiří ŠTÁBL, mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy:
Všechny ty korky, které právě povedou ke kompletní bezbariérovosti MHD měly vyžádat až do roku 2025 přibližně 4,6 miliardy korun.

Klarisa PIVODOVÁ, redaktorka:
Není to ale jen o metru. Pražská městská doprava obecně nedává cestujícím na vozíku moc na výběr. I když se situace od revoluce zlepšila, vozíčkáři stále musejí bedlivě promýšlet, jak se dopraví kam potřebují.

Radek MUSÍLEK, učitel v Jedličkově ústavu:
Nabíráte ztráty časové tím, že hledáte nějakou trasu a není to vždy o tom, že jedete nejkratší cestou, ale spíš tou, která je možná.

Klarisa PIVODOVÁ, redaktorka:
Pro TV Barrandov - Klarisa Pivodová.  

Klíčová slova: