Jedná se o kurzy akreditované MŠMT ČR v programu Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP).
- Plánování zaměřené na člověka a jeho využití ve škole, 8. 4., 6. 5., 3. 6. 2014
Obsahem kurzu je seznámení pedagogů s nástroji plánování zaměřené na člověka, jako je Cesta, Profil na jednu stránku, Kruh vztahů, Mapa. Kurz je rozdělen do 3 dnů a je pod vedením lektorek Veroniky Škopové a Michaely Němcové. Více na http://www.rytmus.org/…PCP_jaro.pdf
- Rozvoj komunikačních dovedností pomocí metody videotrénink interakcí, 10. 4. 2014
Komunikačními dovednostmi a komunikací učitelů s žáky, s asistenty pedagoga nebo s rodiči žáků se příliš často nezabýváme. Ve výuce učitelů se jí dostává velmi málo prostoru, přestože současná koncepce vzdělávání směřuje k začleňování dětí s různým typem znevýhodnění. Tato skutečnost klade na učitele zvýšené nároky jak v oblasti komunikace, tak i v oblasti sociálních dovedností, kdy nestačí pouze odbornost, znalost předávané látky a didaktických postupů. Těmto důležitým aspektům, které významně ovlivňují školní klima, se věnuje metoda VTI, se kterou se účastníci v průběhu semináře seznámí. Kurz vede Lada Chaloupková. Více o kurzu na http://www.rytmus.org/…nostiVTI.pdf
- Tvorba a využití individuálního vzdělávacího plánu, 14. 4. 2014
Individuální vzdělávací plán (IVP) je jedním ze základů kvalitního vzdělávání žáků se znevýhodněním. Jeho sestavení však není jednoduché, pokud chceme, aby byl pro učitele vodítkem, jak děti vzdělávat. Během kurzu se budeme zabývat také tím, jak efektivně definovat vzdělávací cíle vzhledem k individuálním potřebám žáků. Budete se věnovat sestavování IVP, aby dosáhl formy nástroje, který vám pomůže při každodenní pedagogické práci se začleněným žákem. Lektorkou je Michaela Němcová. Více o kurzu na http://www.rytmus.org/…4%281%29.pdf
- Společný seminář pro pedagogy a asistenty pedagoga, 14. 5. 2014
Kam zasahují kompetence asistenta pedagoga a kam už ne? Jaká je jeho role ve třídě? Musí asistent pedagoga nutně rušit ve třídě? Kdo žáka se znevýhodněním hodnotí a kdo mu vysvětluje učivo? Na všechny tyto otázky a ještě mnoho dalších týkajících se tandemu pedagogických pracovníků v jedné třídě naleznou odpověď účastníci tohoto semináře. Lektorkou je Michaela Němcová. Více o kurzu na http://www.rytmus.org/…itele_AP.pdf
- Alternativní a augmentativní komunikace trochu jinak, 20. 5. 2014
Lektorka Jiřina Kafková o kurzu říká: S alternativní – augmentativní komunikací jsem se poprvé pokusila experimentovat, když jeden člověk z mého okolí po úraze hlavy ztratil možnost vyjadřovat se řečí. V té době jsem netušila, že existují sborníky, znaky, symboly, počítače… Více o kurzu na http://www.rytmus.org/…urzy/AAK.pdf
Kontaktní osobou je Kateřina Mudříková, katerina.mudrikova@rytmus.org.