Jihočeši si oblíbili telemedicínu: Do služby Jihočeská pohotovost se během prvních dvou měsíců zaregistrovalo téměř 20 000 obyvatel kraje

Od srpna letošního roku mohou obyvatelé Jihočeského kraje využívat inovativní službu Jihočeská pohotovost, která jim umožňuje zdarma konzultovat své zdravotní problémy s praktickým lékařem či pediatrem kdykoliv, ve dne i v noci. Tento průlomový projekt, první svého druhu v České republice, přináší telemedicínu přímo do jihočeských domácností díky aplikaci Meddi app. S aplikací se budou moci seznámit 28. listopadu v Kongresovém centru také účastníci konference INSPO o technologiích pro osoby se specifickými potřebami, na kterou je možné se ještě přihlásit na www.inspo.cz.

„Po pouhých třech měsících provozu jsme nadšeni, jak rychle si Jihočeši tuto službu a především aplikaci Meddi app osvojili,“ říká Jiří Pecina, zakladatel a ředitel společnosti Meddi hub, která projekt realizuje. Do služby Jihočeská pohotovost se již zaregistrovalo téměř 20 000 obyvatel, z nichž 3 500 využilo možnost konzultace s lékařem přes aplikaci Meddi app. Třetina (29,57 %) konzultací se týkala dětí a bylo vystaveno celkem 966 eReceptů. 

Díky efektivnímu systému aplikace Meddi app čekají pacienti na spojení s lékařem v průměru tři minuty, přestože garantovaná doba je až 30 minut. Služba je oblíbené zejména mezi ženami, které tvoří více než 60 % uživatelů, s průměrným věkem 44 let.

„Telemedicína v aplikaci Meddi app pomohla lidem v případech, kdy potřebovali konkrétní zdravotní situaci co nejdříve konzultovat s lékařem. Často pak nemuseli cestovat dlouhé vzdálenosti na nejbližší pohotovost. Ulehčila ale samozřejmě práci i  přetíženým lékařům na pohotovostech a umožnila tak kraji snížit náklady a efektivněji využít zdroje,“ vysvětluje Pecina.

 

Jak to funguje?

Telemedicína v Jihočeském kraji je zcela zdarma pro všechny občany. Stačí se zaregistrovat na webu www.jihoceskapohotovost.cz a stáhnout si aplikaci Meddi app. Uživatelé pak mohou kdykoliv konzultovat své zdravotní potíže prostřednictvím zabezpečeného videohovoru či chatu v aplikaci Meddi app. Výsledkem konzultace je oficiální lékařská zpráva a v případě potřeby také eRecept.

 

Rozšiřování služeb 

Úspěch Jihočeské pohotovosti přitáhl pozornost také dalších krajů a obcí, které v současné době jednají se společností Meddi hub o možnostech zavedení podobných telemedicínských služeb ve svých regionech. 

„Zájem nás samozřejmě těší a budeme rádi, když pomůžeme i dalších krajům poskytnout tuto službu jejich občanům,“ říká Jiří Pecina.

„Náš systém je robustní a vysoce efektivní a bez problémů zvládneme obsloužit všechny, kdo budou mít o službu zájem,“ dodává

Na Slovensku Meddi hub poskytuje služby téměř 90 % slovenské populace díky spolupráci se Všeobecnou zdravotní pojišťovnou a pojišťovnou Dôvera.

„Na Slovensku naše služby běží skvěle a bez čekání, což potvrzuje vysokou spolehlivost a efektivitu naší telemedicínské platformy,“ dodává Pecina. 

 

O společnosti Meddi hub

Meddi hub je průkopníkem v oblasti telemedicíny a digitalizace zdravotnictví kdy aplikaci MEDDI app začala vyvíjet ji v roce 2016. Od roku pak 2020 nabízí řešení pro veřejnost, firmy i zdravotnická zařízení. Kromě Jihočeského kraje provozuje telemedicínské služby také na Slovensku, kde spolupracuje s pojišťovnami Dôvera a Všeobecnou zdravotní pojišťovnou. Aplikaci Meddi app dnes používá přes 400 000 uživatelů a více než 5 500 lékařů. V roce 2020 se společnost stala partnerem a dodavatelem telemedicínského řešení pro Masarykův onkologický ústav v Brně a v roce 2021 zahájila expanzi na Slovensko a do Latinské Ameriky. Meddi hub rovněž vyvíjí funkci BioScan, která umožňuje orientační dálkové měření fyziologického stavu pomocí aplikace Meddi a kamery chytrého telefonu.

Anna Vovsová

 

 

Klíčová slova: