Komerční banka usnadňuje přístup ke svým službám pro hendikepované klienty
10.11. 2024 - 15:52
Lidé se sluchovým a zrakovým postižčením mohou využívat řadu služeb, které jim usnadní běžné činnosti a komunikaci s Komerční bankou. Na nově spuštěné stránce https://bezprekazek.kb.cz/ mohou klienti využít například přepis hovoru s telefonním bankéřem. Novinkou je také zasílání zpráv v českém znakovém jazyce.
Ve spolupráci s našimi handicapovanými klienty jsme navrhli inteligentní produkty a služby, abychom reagovali na jejich požadavky a potřeby:
- Mobilní aplikace KB+ je nyní více přístupná i lidem s poruchou zraku. Aplikace umožňuje předčítání pro nevidomé, zvětšení písma nebo mód vysokého kontrastu, a to na obou mobilních platformách (iOS i Android). KB+ je bankovní aplikací, která má v sobě zahrnutý i KB Klíč. Ověření platby a přihlášení jsou přidány také přímo. Na začátku října letošního roku aplikace KB+ překročila hranici 700 tisíc uživatelů a její využívání roste. Jen za posledních 30 dní proběhlo přes půl milionu přihlášení.
Dalším vylepšením pro klienty s poruchou zraku je nový standard designu karet s unikátními výřezy – tzv. Touch Card.
- KB společně se společností Mastercard představila jako první banka v Česku nový standard platebních karet Touch Card, jehož povrch usnadní použití lidem s úplnou nebo částečnou ztrátou zraku. S rostoucími počty nově vydávaných karet bez reliéfního embosování je pro osoby s postižením zraku obtížnější rozeznat, jaký typ karty právě drží v ruce. Toto hmatové řešení umožní klientům snadno a bezpečně určit nejen typ karty, ale i její orientaci.
- Ke konci roku 2023 měla Komerční banka 158 z celkového počtu 213 poboček v bezbariérovém režimu a ze 796 bankomatů bylo 724 bezbariérově přístupných.
Jan Dobiáš, Komerční banka
Klíčová slova: