Konto BARIÉRY vybralo více než 11 milionů korun

01.10.2012 10:09

Televizní pořad Možná přijde i charita se stal nejúspěšnějším charitativním televizním přenosem tohoto roku.

Ke 40 tisícům pravidelných dárců se přidalo na 60 000 jednotlivců a firem a podpořilo Konto BARIÉRY v rámci televizního pořadu Možná přijde i charita, který vysílala v sobotu večer Česká televize. Kontu BARIÉRY přislíbili celkem 11 a půl milionu korun. Pořad s podtitulem Pomáhej (s) humorem se tak stal nejúspěšnějším charitativním televizním přenosem tohoto roku. Autoři si dali za cíl nejen pomoci, ale i pobavit, protože sami lidé s handicapem čelí svému postižení často (s) humorem.

 
Třinácti největšími donátory byli Nadační fond AVAST, Nadace Vodafone Česká republika, American Chance Casinos a.s., Globus ČR, k.s., Řízení letového provozu Česká republika, s.p., Lumius, spol. s r.o.., Microsoft, s.r.o., Marcela Hrdá, Martin Roman, Česká pošta, s.p., Nadace Agrofert Holding, Pražská energetika, a.s. a UniCredit Bank Czech Republic, a.s.
 
Částka dosažená telefonáty a DMS však není konečná. I po skončení vysílání dorazí v průběhu tohoto týdne telefonicky přislíbené příspěvky. Průměrná výše telefonického příspěvku dosáhla 850 korun. Výtěžek pořadu putuje na Konto BARIÉRY. Rada projektu jednou měsíčně posuzuje všechny žádosti o příspěvek a garantuje jejich oprávněnost a adresnost poskytnutých peněz. Konto BARIÉRY chce pomoci tentokrát i organizacím, jimž v posledních letech zásadně poklesly příspěvky od státu, což u mnohých začíná ohrožovat jejich samotnou činnost.
 
„V neziskovkách totiž pracují lidé, kteří svoji práci umí. Na samotnou činnost nepotřebují statisíce, ale bez financování základního provozu prostě fungovat nemohou. Chtěli bychom se pokusit pomoci v této situaci. A „pomoci (s) humorem“ - chceme vyhlásit výběrové řízení a rozdělit v něm výnos všech peněz, které poslali diváci televizního pořadu prostřednictvím DMS a telefonátů,“ vysvětluje Božena Jirků, ředitelka Konta BARIÉRY.
 
V říjnu bude zahájen prodej nadačních špendlíků do klopy a svíček s obličejem klauna navazujícího na známý slogan Konta BARIÉRY „Co všechno budou muset tyto děti udělat, abychom si jich všimli?“ Navrhl je špičkový český designér Aleš Najbrt. Více než 120 tisíc špendlíků a svíček bude v prodeji v 59 hypermarketech Albert, na více než 300 čerpacích stanicích Benzina, na více než 3000 pobočkách České pošty, v síti kaváren Costa Coffee, na portálech Mall.cz a Neoluxor, stejně jako v kamenných knihkupectvích Neoluxor. Cena špendlíku i svíčky je 50 korun.
 
Klíčová slova: