Krizová linka EDA rozšiřuje své působení
Nově nabídne pomoc lidem, kteří mají obavy o své zdraví.
Nemocní koronavirem nebo lidé, kteří se v době pandemie obávají o své zdraví. Také oni se nově mohou obracet na konzultanty bezplatné krizové Linky EDA.
Ta původně vznikla jako linka důvěry pro rodiče dětí s postižením nebo po těžkých úrazech. Nyní ale rozšiřuje svoji cílovou skupinu volajících právě o téma zdraví v ohrožení.
“Nově chceme oslovit klienty, kteří řeší často velmi podobné potíže jako rodiče dětí s postižením – izolaci, stigmatizaci, zdravotní, sociální a ekonomické potíže. Chceme nabídnout své zkušenosti a volnou kapacitu i klientům zasaženým koronavirem a dalšími nemocemi. O rozšíření uvažujeme už delší dobu a současná situace naše rozhodnutí jen potvrdila,” vysvětluje vedoucí krizové Linky EDA Andrea Nondková.
Její slova dokládá i statistika. Počet hovorů a chatů na krizovou Linku EDA loni vzrostl oproti předchozímu roku zhruba o třetinu. Zatímco za 12 měsíců roku 2019 konzultanti Linky EDA řešili 699 hovorů a chatů, loni to bylo 1062. Průměrného ročního počtu konzultací tak linka loni dosáhla již ke konci letních prázdnin.
“Doufáme, že rozšíření krizové Linky EDA pomůže volajícím najít účinnou pomoc a radu v době, kdy jsou ostatní bezplatné linky plně vytížené. V době jarního nouzového stavu se na naši linku obraceli například senioři, pro které bylo zejména těžké se v nové situaci zorientovat,” dodává Petra Mžourková, ředitelka organizace EDA cz, z.ú., která krizovou Linku EDA provozuje.
Krizová Linka EDA zahájila provoz v roce 2015 jako bezplatná linka důvěry pro pečující o dítě s postižením, vážnou diagnózou či po úrazu. Své služby klientům z celé ČR poskytuje prostřednictvím telefonu a chatu. Je možné využít také službu e-mailového poradenství.
Každý pracovní den od 9 do 15 hodin jsou konzutanti k dispozici na telefonním čísle 800 40 50 60 a na chatu pod odkazem na webu EDY https://eda.cz/cz/co-delame/linka-eda/podrobnosti#ca1037
Evelyna Kulíšková