Lékař v mobilu poradí v době pandemie bezpečně a rychle
Nová mobilní aplikace uLékaře.cz propojuje pacienty s více než 300 lékaři a specialisty. Pomáhá lidem řešit zdravotní problémy odkudkoliv a bez zbytečného rizika nákazy koronavirem.
I během pandemie COVID-19 lidé řeší běžné zdravotní problémy. Osobní návštěva lékaře je však vzhledem k současné situaci riskantní a kvůli karanténám a přetížení zdravotníků často i nemožná.
Největší česká medicínská online poradna uLékaře.cz už déle než deset let nabízí možnost konzultovat zdravotní potíže s více než 300 lékaři a specialisty na dálku. Dříve pacientům pomáhala pomocí webové aplikace, nyní spustila i novou mobilní aplikaci, která je v České republice ojedinělá. Díky ní je komunikace s lékaři jednodušší a intuitivní.
Na lékařskou prohlídku není potřeba chodit, stačí mít po ruce telefon. Lidé tak mohou řešit své problémy bezpečně, aniž by sebe a své blízké vystavovali riziku, které představují čekárny ordinací.
Konzultace s lékařem online snižuje nebezpečí šíření nemoci a ulevuje vytíženému zdravotnickému systému. Nabízí navíc řešení pro desítky tisíc lidí, kteří nyní nemohou opustit své domovy.
„Aktuálně evidujeme nárůst využití našich služeb zhruba o 120 %. Jde o 150-200 konzultací denně a kapacity lékařů stále posilujeme. V nejbližších dnech a týdnech jsme schopni odbavit násobně vyšší množství konzultací,“ říká Martin Pospíšil, výkonný ředitel společnosti uLékaře.cz.
Co poradna nabízí
Pomocí aplikace se lidé mohou na odborníky obrátit s jakýmikoliv zdravotními problémy, včetně těch psychických. Lékaři a specialisté doporučí nejvhodnější léčbu, poradí, které léky lze či nelze kombinovat, nebo srozumitelně vysvětlí lékařské zprávy a výsledky laboratorních testů. Lidé v poradně také mohou získat druhý názor na postup doporučený jejich lékařem nebo se ujistit, že se léčí správně.
„Lidé se nejčastěji radí v souvislosti s kožními či gynekologickými problémy. Někdy potřebují vysvětlit laboratorní výsledky či lékařskou zprávu, ale v ordinaci se nestihli na vše potřebné zeptat. Často též váhají, zda s problémem je třeba navštívit lékaře nebo to není nutné. Pro všechny případy jsou tady naši lékaři, kteří jim vše ochotně a srozumitelně vysvětlí a nabídnou svůj odborný pohled. Šetříme tak čas pacientům i lékařům,“ objasňuje Martin Pospíšil.
Online poradnu využívají také firmy, zdravotní pojišťovny nebo veřejné instituce jako benefit pro své klienty a zaměstnance. Nyní uLékaře.cz poskytuje své služby 65 tisícům zaměstnanců velkých firem, jako je Česká spořitelna, Continental, Alza.cz nebo Škoda Auto, a nově také 740 tisícům klientů zdravotní pojišťovny OZP a obyvatelům kraje Vysočina.
Jak poradna funguje
KROK 1: Pacient popíše svůj problém a přiloží fotografie, lékařské zprávy atd.
KROK 2: Do několika hodin se k problému vyjádří praktický lékař.
KROK 3: Pokud je třeba, vyjádří se následně specializovaný lékař.
KROK 4: V případě potřeby se ozve zdravotní sestra a objedná pacienta k osobní návštěvě vhodného lékaře.
Lidé, kteří mají službu zprovozněnou jako zaměstnanecký benefit, ji mohou využívat zdarma pro sebe i pro svoji rodinu.
Aplikace fungovala v testovacím módu od začátku roku 2020. Vzhledem k okolnostem se společnost uLékaře.cz rozhodla spustit ji v ostrém provozu, už nyní ale pracuje na dalším vývoji.
Zaměřuje se především na téma prevence, které je často opomíjené, přestože mnohdy zachraňuje životy. Do budoucna by také chtěla umožnit konzultaci pacienta s lékařem v reálném čase, tedy bez čekání na lékařovu odpověď.
Aplikace je dostupná pro Android i iOS. Více na https://www.ulekare.cz/mobilni-aplikace
Aneta Najmanová