Petr LESÁK, moderátor:
O plně bezbariérové Praze si nohou vozíčkáři zatím nechat zdát. Svůj handicap nejvíce pocítí při cestování hromadnou dopravou. Na to, že situace je dlouhodobě neúnosná, upozorňuje občanské sdružení Asistence. Podle něj je například stále více než třetina tramvajových zastávek vozíčkářům nepřístupná.
Petr PŘEVRÁTIL, redaktor:
Tak tohle je běžný obrázek toho, s čím se musí vozíčkář poprat, když si chce dojet třeba jen nakoupit. Chybí nájezdy na chodníky, nebo tramvajové ostrůvky. Ve stanicích metra nejsou výtahy a nájezdové plošiny v tramvajích často nepomůžou.
nejmenovaná osoba:
No prostě ta plošina tam nejde dát, on jí vystrčí a na ten vysoký ostrůvek to nejde dát a nic. Prostě to nejde. A nejvíc mají potíže třeba električáky, to je úplně na nic.
Petr PŘEVRÁTIL, redaktor:
Veřejná doprava má být přístupná všem, rodinám s malými dětmi, seniorům a právě také invalidním lidem. Současný stav přístupnosti tramvajových zastávek ovšem nevypadá nijak lichotivě. Plně přístupných, tedy bezbariérových je pouhých deset procent.
Erik ČIPERA, občanské sdružení Asistence:
Naším hlavním cílem je, aby se do nově vznikající koncepce přístupnosti v Praze dostaly konkrétní termíny jednotlivých zastávek, aby se vědělo, že třeba Právnická fakulta bude za rok, Újezd za dva roky, něco dalšího za deset let a mohlo se to kontrolovat.
Petr PŘEVRÁTIL, redaktor:
Zdali se tak stane jsme se z magistrátu nedozvěděli. Kvůli nedávnému odvolání několika radních včetně primátora, má na starosti oblast dopravy radní Pavel Richter, který se podle slov tiskové mluvčí zatím nestihl s touto problematikou blíže seznámit. Aby se začaly věci hýbat, vyjeli vozíčkáři do ulic a demonstrovali za svá práva. Vozíčkáři si mohli zatím na bariérových zastávkách nastoupit alespoň do makety tramvaje. A jedna dobrá zpráva nakonec. Bezbariérový se má stát tramvajový uzel stanice Lazarská. Přestavba začne začátkem příštího roku a město přijde na 5,6 milionů korun. Pro TV Barrandov - Petr Převrátil.