Miroslava Ečerová otevřela první optiku před dvaceti lety

04.02.2014 16:57

Beroun – Dvacet let uplynulo od doby, kdy Miroslava Ečerová otevřela v Berouně na Závodí svou první optiku. Za tu dobu se firma rozrostla o další tři optiky a dnes tu můžete zakoupit nejen brýle. Komplexní měření vašeho zraku na špičkových přístrojích i odborné poradenství je standardem.

- Jaká je vaše klientela?

Nezaměřujeme se na žádnou cílovou skupinu, ale chceme, aby si u nás vybral každý. Máme brýle na pojišťovnu za 150 korun a hodně brýlí třeba do tisícovky. Pro ty náročnější zákazníky máme značkové klasické jemné obroučky, módní černé "retro” brýle až po novinky z nejnovějších materiálů.

- Dvacet let je dlouhá doba. Co se u vás za tu dobu změnilo?

Zkvalitnili jsme například vyšetřovnu, pořídili různé technické pomůcky, aby si mohli dobře vybrat i ti, kteří bez brýlí jinak nevidí. Zaregistrovali jsme zde nestátní zdravotnické zařízení, takže i vybavení splňuje všechna kritéria. Kladu velký důraz na odborné znalosti a profesionalitu. V optice pracují kvalifikovaní optici a optometristé. Mnoho lidí stále neví, že optometrista je vysokoškolsky vzdělaný odborník na měření zraku a poradenství v oblasti korekce zrakových vad.

- Jak vaše optika pečuje o stálé zákazníky?

Pro naše stálé zákazníky máme připraven slevový program jako poděkování za jejich přízeň. Slevu 5% na novou obrubu získáte již po prvním nákupu brýlí. Pro nositele kontaktních čoček je připraven speciální program. Naši nejvěrnější zákazníci získávají individuální slevu na veškeré zboží. K tomu průběžně měníme nabídku akcí, dárků, pozorností a doplňků k brýlím od nás zdarma.

- Na slevy asi všeobecně lidé hodně slyší. Jaké s tím máte zkušenosti vy? Především velké optiky lákají své zákazníky právě na zajímavé slevy....

Denně dostáváme od klientů dotazy, zda dostanou při nákupu slevu nebo jestli jim upravíme cenu. Prý v optice za rohem dostali nabídku na 20% až 30 % slevu nebo dokonce 1 sklo zdarma a nebo slevu podle věku. Jsme obchodníci, každý obchodník potřebuje udržet nějakou ziskovost firmy a dá – li obchodník slevu 50 %, tak ji má určitě dobře spočítanou a jeho ziskovost je "v pořádku". Nahradí stejný typ zboží zbožím nižší kvality. V optice je to jednoduché, skla za 50% slevy nebudou stejné kvality jako značkové brýlové čočky. Vždyť žádná sleva není zadarmo!

- To ale řada lidí vůbec netuší...

Zákazníci často při nákupu nejsou poučeni, že jsou velké rozdíly v kvalitě vidění a životnosti brýlových čoček. Často také zažíváme situaci, kdy přijdou klienti s brýlemi koupenými se slevou 50% a stěžují si, že nevidí. Po prozkoumání těchto brýlí,zjišťujeme dost často zásadní nedostatky právě v kvalitě brýlových čoček, nepřesnosti dioptrií, v nekvalitních optických plochách. A nejlepší situace často nastane, když porovnáváme ceny tzv. akčního zboží se slevou s cenou našeho zboží. Zákazníkovi můžeme ukázat, že brýle beze slevy a se značkovými brýlovými čočkami jsou často u nás za nižší peníze než jeho tzv. výhodný nákup.

- Co byste na závěr popřála vašim zákazníkům?

Přeji všem našim zákazníkům nejen takové brýle, které jim pomohou dobře vidět do blízka i do dálky, ale takové, které jsou pohodlné, nepadají, netlačí a je v nich lépe vidět to, co potřebují. Dívat se přes správně přizpůsobené obroučky na obličeji je potom potěšením a ne zdrojem starostí.

Foto: MIROSLAVA EČEROVÁ otevřela svou první optiku před dvaceti lety.

Klíčová slova: