Na projekty Vpohybu 2,5 miliónu korun
Lidé do 26 let a neziskovky vedené zástupci do 30 let mají poslední týden na podání žádostí o granty Nadace Vodafone.
Už 10. rok takto Nadace Vodafone odporuje mladé lidi, kteří organizují akce pro veřejnost nebo jakkoli zlepšují život ve svém okolí. Pro svůj projekt mohou úspěšní žadatelé získat minimálně 100 000 Kč a také podporu zkušených mentorů.
V loňském roce se díky grantům Vpohybu úspěšně rozjelo 14 projektů z oblasti kultury, ekologie, zdraví a prevence, kultivace měst a obcí, pomoci handicapovaným nebo i vědy a techniky. Celkově už nadace podpořila více než 400 mladých projektů.
Od přihlášky k realizaci
Žádat o grant Vpohybu mohou skupiny lidí do 26 let a nestátní neziskové organizace vedené lidmi do 30 let. Po odeslání přihlášky následuje dvoukolové výběrové řízení. Mladí prezentují své projekty několikačlenné porotě, která vybere nápady s největším potenciálem. Hned v začátku dostanou tito finalisté značnou podporu formou školení v oblastech jako vedení projektu, marketingu či PR, mohou očekávat individuální přístup a hlavně finance ve výši 10 tisíc korun na svou kampaň na Hithitu. Pomocí crowdfundingu, neboli komunitního financování, je pak potřeba vybrat minimálně polovinu částky potřebné na realizaci projektu. Ta je individuální, žadatelé si ji stanoví vždy sami. Druhou polovinu po úspěšné kampani přidá Nadace Vodafone.
Úspěšní absolventi
Program Vpohybu je doslova líhní skvělých aktivit, které se často proslaví i dostanou do povědomí širší společnosti. Zatím se převážné většině projektů podařilo pomocí crowdfundingu peníze vybrat a svůj projekt rozjet. Vznikla tak třeba Pracovna v parku, Zdrojovna, Kulturní sportovna Radlická, první české muzeum filmu NaFilm nebo známý počin v oblasti prevence rakoviny #prsakoule. Mladí lidé z Jablonce obnovili život v budově městských lázní a v Mladějově se zachránila jedinečná průmyslová památka parní úzkokolejky.
„Chceme být pro mladé lidi a jejich iniciativy především partnerem. Za úspěšný považujeme ten projekt, který se s naší pomocí nastartuje a dokáže pak fungovat samostatně dál. Rádi také mladým otevřeme dveře k dalšímu rozvoji jejich nápadů v rámci našich programů Laboratoř Nadace Vodafone či Rok jinak,“ doplňuje ředitelka pro CSR a korporátní komunikaci Vodafone Czech Republic a.s. Adriana Dergam.
Základní informace o Vpohybu 2016
Vpohybu je grantový program Nadace Vodafone ČR, jehož cílem je podpořit angažovanost mladých lidí na lokální úrovni, rozvíjet jejich kreativitu, leadership a komunikační dovednosti důležité pro jejich profesní uplatnění. Program je určený pro neformální skupiny mladých lidí do 26 let a nestátní neziskové organizace vedené mladými lidmi do 30 let. Jde o program, který Nadace Vodafone vyhlašuje od roku 2006, a celkově jeho prostřednictvím dosud
podpořila přes 400 projektů. Nedílnou součástí grantu Nadace Vodafone je nutnost získat určitý objem peněz od veřejnosti prostřednictvím crowdfundingu na serveru Hithit.cz/NadaceVodafone. Představitelé projektů tak pro získání grantu musejí vyvinout větší aktivitu. Kampaň každého z projektů trvá 45
dní a její termín si volí realizátoři projektu sami podle vlastního harmonogramu.
Veškeré podrobnosti a náležitosti k přihlášce naleznete na www.nadacevodafone.cz/vpohybu
Lucie Šplíchalová