Mezi priority, které OZP považují, ze svého pohledu, za nejpodstatnější při hodnocení bank, patří pohodlná dostupnost banky, vstřícný přístup zaměstnanců banky k OZP, široká nabídka produktů na jednom místě a také mediální známost banky. Česká spořitelna všechna uvedená kritéria splňuje. Banka je navíc OZP blízko v menších a středně velkých obcí, kde kromě malé pobočky České spořitelny, případně Poštovní spořitelny na poštách nenalezneme pobočku žádné jiné banky, což je pro OZP, kteří žijí v těchto obcích velmi podstatná věc.
Česká spořitelna je dále v segmentu služeb a produktů pro OZP dlouhodobě velmi aktivní bankou, která nepovažuje tento segment za okrajovou záležitost, ale své novinky v této oblasti široce prezentuje. Většina poboček této banky je v současné době již bezbariérová, což je opět předmětem kladného hodnocení části OZP.
Naopak je Česká spořitelna kritizována částí OZP za vyšší ceny a poplatky a nižší schopnost upravovat své produkty na míru konkrétním OZP.
Fio banka druhá s mírným odstupem
Fio banka tak prokázala své kvality i v segmentu služeb pro OZP. Připomínáme, že Fio banka se stala Nejvstřícnější bankou roku 2013 a nyní i druhou Nejvstřícnější bankou - Handicap Friendly za rok 2013.
V průběhu minulého roku OZP hodnotili tuto banku výrazně pozitivně. Pozitivní hodnocení si banka vysloužila i od klientů, kteří nejsou přímo jejími klienty. Banka byla oceňována za velmi dobrý přístup a komunikaci s klienty přes své internetové bankovnictví či elektronickou formu komunikace, což je pro mnoho OZP velmi důležitá forma.
Jiří Podzimek hodnotí banku takto: "Fio banka jako česká banka je pro mě zárukou jistoty a schopností našich lidí. Její internetové bankovnictví a možnosti investování jsou pro mě zcela vyhovující, a když vezmu v úvahu i nízké náklady na služby, vychází pro mě Fio banka jako jednička."
Pozornosti hodnotitelů neunikla ani stále se rozšiřující řada poboček, které ve svém okolí nově OZP objevili a které jsou v našich ulicích nepřehlédnutelné. Velkou roli zde sehrála i velká mediální viditelnost banky a její pozitivní image a dynamika, které vnímají i OZP.
Komerční banka na konci roku zabojovala
Komerční banka oslovila klienty OZP podobnými zbraněmi jako Česká spořitelna. Výrazně lepší hodnocení zaznamenala Komerční banka především přímo mezi svými klienty, což svědčí o tom, že banka boduje spíše svými praktickými kroky a přístupem k OZP, než mediální známostí a image.
Pozitivně je hodnocena její dostupnost, široká šíře nabídky služeb a produktů a schopnost upravovat nabídku dle přání a potřeb konkrétního klienta.
První klientský rating, kde hodnotí pouze osoby se zdravotním postižením
OZP tak nemusí hodnotit pouze banky, jejímiž jsou klienty, ale mohou ohodnotit dle svých znalostí či pocitu i banky ostatní. Nicméně každý z uživatelů musí při registraci před samotným hodnocením označit banku či banky v níž jsou klienty. Lze tak pozorovat rozdíly hodnocení mezi klienty vlastní banky a mezi hodnocením klientů, kteří banku hodnotí zvenčí.