Novinka na Portálu občana
Resort vnitra spustil novou podobu rozcestníku online služeb státu včetně komunikačního asistenta.
Ministerstvo vnitra dnes, 20. listopadu 2019, zveřejnilo novou podobu rozcestníku online služeb státu gov.cz. Současně spustilo novinku – komunikačního asistenta, který provede klienty Portálem občana a pomůže jim s řešením základních problémů.
Komunikační asistent je umístěný na úvodní stránce Portálu občana https://obcan.portal.gov.cz a zobrazí se ve formě webchatového okna ihned po příchodu na stránku. Uzpůsobený je i pro mobilní telefony.
„Naší prioritou je digitalizace služeb státu, která je atraktivní pro občany. Nový rozcestník i spuštění komunikačního asistenta lidem umožní využít její výhody rychle a jednoduše,“ uvedl ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD). Automatický komunikační asistent ve formě robota je dostupný nonstop a dokáže najednou reagovat na velký počet dotazů.
Smyslem chatbota je mj. pomoci novým uživatelům Portálu občana, kteří se v jeho více než 100 službách dosud neorientují. Schopnosti komunikačního asistenta se budou postupně rozšiřovat.
Nová podoba rozcestníku online služeb státu gov.cz přináší občanům přehledně to, co nejčastěji v rámci eGovernmentu používají, tedy jednoduchou dostupnost datových schránek, Czech POINT, Portálu občana a Portálu veřejné správy. Stránka gov.cz je tak plnohodnotnou centrální bránou k elektronickým službám státu. Občan zde také nalezne interaktivní průvodce životními situacemi, jako je narození dítěte či změna trvalého pobytu, i odpovědi na často kladené dotazy k digitalizaci.
Klára Dlubalová
pověřená řízením odboru tisku a public relations