Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Dobrý den, milí posluchači, vítám vás u Třináctky. Zdravíme z magistrátního studia, spojení funguje, to je moc dobře. Já tady vítám dnešního hosta, kterým je pan radní pro oblast dopravy, inženýr Jiří Pařízek. Dobrý den.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Dobrý den všem posluchačům.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Těch témat máme celou řadu, běžela nabídka v upoutávce, my vezmeme něco navíc ještě, to, co je nejaktuálnější, a to znamená volba generálního ředitele dopravního podniku. Máme nové jméno.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Je to přesně tak. Od dnešního dne známe jméno nového předsedy představenstva dopravního podniku a také nového generálního ředitele dopravního podniku.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Tak, kdo to je?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Mojí milou povinností je říci, že je to inženýr Jaroslav Ďuriš.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Nebylo to nijak strašně rychle, protože předchozí pan ředitel Křístek nabídl rezignaci v minulém týdnu, to znamená, že nebylo žádné nové výběrové řízení a nemusí být?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Jsem toho názoru, že jsme byli povinni takto rychle reagovat, neboť městské hromadná doprava v Praze, zaměstnanci dopravního podniku a dopravní podnik jako takový si rychlé jednání zasloužil.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
To znamená, že to šlo podle pravidel tak, jak mají být, vy jste mi vlastně řekl, že je to ten druhý člověk, který skončil v tom konkurzu za panem Křístkem naposledy, takže nebylo nutné vyhlašovat nový konkurz. To jsem od vás chtěla slyšet.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Já to řeknu možná teda ...
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Možná správně, přesně.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
... trochu jinými slovy. V loňském roce se uskutečnilo otevřené výběrové řízení, z kterého vzešel pan inženýr Milan Křístek, dosavadní generální ředitel, s tím, že v minulém týdnu, počátkem minulého týdne pan inženýr Milan Křístek podal rezignaci nebo návrh rezignace na obě dvě funkce, to znamená na funkci generálního ředitele a na funkci předsedy představenstva. Já jako předseda dozorčí rady jsem na to reagoval tím, že jsem svolal na čtvrtek minulého týdne mimořádné jednání dozorčí rady, kde jsme tuto celou situaci posoudili a rozhodli jsme o odvolání pana inženýra Milana Křístka z funkce člena představenstva k minulému týdnu, ke čtvrtku a zároveň jsme od pátku minulého týdne jmenovali členem představenstva, pane inženýra Jaroslava Ďuriše.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Takže ten vlastně už nastupuje do funkce, takže nikdo se nemusí obávat nějakých výrazných změn a i to, o čem si chceme povídat dál, to, co se chystá, nová trasa metra D, zprovoznění té drážní linky S-34 a tak dále, případná oprava Rámusáku, všechno běží dál, jak má?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Obyvatelé hlavního města Prahy se opravdu nemusí ničeho obávat, protože tady mohu s radostí říci, že inženýr Jaroslav Ďuriš je dopravákem, ryzím dopravákem a to tělem i srdcem.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Takže ani nám nezdražíte jízdné a možná se bude zlevňovat, bude v Praze méně aut? To by byl můj návrh.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Bylo by krásné, kdyby to tak mohlo platit dlouhodobě.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Dobrá, uvidíme, když jsme to trošku zlehčili, tak pojďme přidat ještě jednu dobrou zprávu. Teď vyhodnotíte soutěž, která byla pro děti Pomalovaná tramvaj, říkám-li to správně?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ano, je to přesně tak. Stalo se to už minulý týden s tím, že jsme organizovali soutěž Namalujte svou tramvaj a v této soutěži zvítězil návrh nazvaný Já miluju Prahu, který vytvořili studenti sekundy a z pražského Gymnázia Nad alejí.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
No, vidíte, tam já mám teďka primánku, tak studenty zdravím a držíme jim palce. Ta tramvaj tedy bude pomalovaná dětmi a bude jezdit kde, možná i přes ten Rámusák?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Veřejnost v internetovém hlasování vybírala z celkem 10 návrhů, které do finálového kola poslala odborná porota. Vítězná návrh Gymnázia Nad alejí získal více než tisíc hlasů. Na druhé příčce se umístil návrh tramvaje žáků 9.B Základní školy Chaplinovo náměstí pod názvem Schéma dopravy v Praze. A třetí místo získal návrh Brouček, který namalovali žáci 8.B ze Základní školy generála Františka Fajtla.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Tak všem blahopřejeme. Teď mi jde o to, kde vyjede ta vítězná tramvaj, to se dá odhadnout, protože nebyl to návrh jenom na papíře, předpokládám, že by měl být i realizován?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ta tramvaj už vyjela, ten návrh byl realizován a opravdu už všichni obyvatelé hlavního města Prahy se s touto tramvají mohou setkat, je krásně pomalovaná, je to krásný návrh. Bylo nám líto, že můžeme vybrat pouze jeden návrh, proto jsme se zavázali, že uvnitř tramvaje bude těch dalších 9 návrhů, které byly na tom pořadí druhém až desátém.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Tak a my teď prostřednictvím Vládi Malošíka předáme vítězům nebo ne předáme, ale přidáme i písničku. Do Třináctky můžete i telefonovat, dvě telefonní linky, pevná je, teda, říkám mobil a pevnou, tak ještě jednou, pevná linka je 221553926, ten mobilní telefon zazněl už v upoutávce, ale ještě jednou zopakuji, 604311313, případně www.facebook.com/radio.regina, ten sleduje ve studiu v Karlíně Vláda Malošík. Kdyby bylo něco důležitého, určitě se s námi spojí. I můžete klidně telefonovat, protože ten kontakt mezi Karlínem a magistrátem je po těch linkách ve vzduchu docela jednoduchý. My si tady dnes povídáme s radním hlavního města Prahy pro oblast dopravy, panem inženýrem Jiřím Pařízkem. Už jsme zmínili jmenování nového generálního ředitele dopravního podniku. Vláďa mi teď tiše šeptá přes sluchátka, že máme telefon, tak si prosím pěkně, pane radní, také přiložte sluchátka, abyste slyšel našeho posluchače. Dobrý den.
osoba:
Dobrý den. Tady posluchačka Dana. Já jsem se chtěla zeptat, vy jste mluvili o tom Rámusáku, že bude opravován. Vždycky se říkalo a psalo a mysleli jsme si tady u nás v Praze 7, že bude stržen, až bude obnoven provoz na tom novým, takže bych chtěla vědět, jak to bude a jestli to bude pro dopravu nebo jenom pro pěší, děkuji.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Děkujeme, Dano, za váš dotaz, vy jste tak netrpělivá úplně stejně jako já, protože jsme se tady právě na tom domluvili s panem radním, že to vezmeme v tom dalším vstupu, ale když už jste zavolala a ptáte se, tak to obrátíme a dáme přednost Rámusáku.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Určitě je to možné, děkuji za ten dotaz. S tím, že o problematice Rámusáku jsme už mluvili od druhého čtvrtletí letošního roku. Původně jsme měli Rámusák uzavírat a bourat už 29. června, s tím, že ale jsme zjistili, že nebyly připraveny veškeré potřebné práce, proto jsme bourání Rámusáku oddálili až na současný stav a současná situace je taková, že k 7. říjnu letošního roku uzavřeme Rámusák, budeme ho bourat, nikoliv dál provozovat a souběžně budeme také přepojovat tramvajovou trať na nový Trojský most.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Bude to nějak sladěno, aby ve chvíli, kdy se zavírá Rámusák, se otevíral ten nový?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
To se nám bohužel nepodařilo připravit a udělat, není to tak technologicky možné, protože totiž ten ...
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Tak, jak to bude vypadat, přestanou jezdit tramvaje?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ano, je to tak, přestanou jezdit tramvaje dnem 7. října, nebudou už jezdit tramvaje, bude zavedena náhradní autobusová linka seshora pomocí ulicí Trojskou a případně budem posilovat linku 112, kterou jezdíme všichni do zoologické zahrady.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
A jak to bude dlouho trvat?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Tato výluka bude trvat do 30. dubna příštího roku.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
No, ale to není úplně dobrá zpráva pro ty, kteří to budou muset využívat, nebo nevím. Jde o bezpečnost? Znamená to, že zavíráte Rámusák, protože už je v takovém stavu, že by to mohlo ohrozit životy cestujících?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ten Rámusák v současné době neohrožuje život ani přepravu cestujících, to v žádném případě, ta bezpečnost tam je zařízena, ale hned vedle je vystaven nový Trojský most a už v té původní variantě se počítalo s provozováním tramvajové trati na novém Trojském mostu. No, a my v té variantě pokračujeme a v současné době budeme připravovat přepojení tramvajové trati na nový Trojský most.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Takže je to vlastně kvůli tomu, aby mohl být dokončen ten nový, tak ten starý se musí, ten provoz tam ukončit a uzavřít, zhruba tady tak na půl roku, teď to jenom tak jako říkám zpaměti odhadem.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ano, přesně tak, je to půl roku a souvisí to také se zprovozněním tunelu Blanka, nebo který v této lokalitě má výjezd. Zároveň v této lokalitě také musíme vybudovat protipovodňové zábreany.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Rámusák byl pouze pro tramvaje a ten nový Trojský most, ten bude využívat kdo kromě tramvají ještě?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Nový Trojský most bude využívat, budeme využívat všichni pro osobní automobilovou dopravu.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Takže by se mohlo ulevit mostu Argentinskému?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Lze to ...
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Možná od těch, kteří by jeli z Troje a nemuseli by až na ten vzdálenější most a mohli by projet tady přes ten bližší, jestli se dívám tedy z té správné strany.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Díváte se ze správné strany, lze očekávat, ale samozřejmě taky si musíme uvědomit, že Blanka nám tam přivede nová auta.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Takže by to mělo být vlastně možná naopak, uleví se mostu Argentinskému pro ty, kteří právě by projížděli například od Blanky a chtěli se dostat před řeku na druhou stranu,
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
To je zatím simulace jenom možného vývoje, až vlastně ta praxe příští rok v květnu nám ukáže, jak dalece jsme se teďka mýlili.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Dnes si ve Třináctce povídáme s radním hlavního města Prahy pro oblast dopravy, panem inženýrem Jiřím Pařízkem. Povídáme si tady o těch novinkách, které souvisejí s pražskou hromadnou dopravou. Naposledy jsme zmínili most Rámusák, kdy se uzavře. Také už víme, že má dopravní podnik nového generálního ředitele. Také se zítra už, pane Pařízku, zprovozní drážní linka S-34. Tam sem s ní, odkud kam?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ano, je to tak, je to dobrá zpráva pro naše spolubydlící, kteří jezdí pravidelně mezi Masarykovým nádražím a Prahou-Čakovicemi. Ve spolupráci s organizátorem pražské hromadné dopravy, společnosti ROPID, jsme uvedli nebo uvádíme do provozu zítřkem tuto linku. Linka byla krátce v provozu během povodní v červnu letošního roku a my jsme po ukončení mimořádného provozu zaznamenali množství pozitivních ohlasů od cestujících, proto jsme na tuto skutečnost reagovali.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Takže není to ale pouze Masarykovo nádraží a Čakovice, mezitím jsou ještě nějaké zastávky a stanice?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ano, jsou tam zastávky Praha-Kbely, Praha-Satalice, Praha-Vysočany.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Znamená to tedy, že bude jezdit více vlaků, více spojů a ta dostupnost okolí Prahy by měla být tedy lepší?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ano, je to tak. Pravidelně v současné době bude jezdit po půl hodinách, v půlhodinovém intervalu doprava železniční na této trase. Bude to jak linka S-3, tak nově zaváděná linka S-34.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Tak pak další linky. Tady se trošičku obávám, abych nevlezla až do Českých drah, tam to už není zase vaše kompetence. Nevím, jak vlastně fungují tyto linky ostatní vlakové, jestli je to dostatečně pokryté, než se pustíme do metra, než půjdeme dolů pod zem.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Naší snahou je co nejvíce zapojit povrchovou dopravu, a to i železniční, takže jednáme pravidelně s Českými drahami i s jinými dopravci a to o zapojení železniční dopravy do systému městské hromadné dopravy v Praze.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
No, možná, kdyby nás teď někdo poslouchal a měl nějaký dopravní problém, klidně si k nám do Třináctky zavolejte, zeptejte se sami pana radního, připomenu spojení, telefonní čísla 221553926 anebo 604311313. Pak jsme také v upoutávce naznačili, že už se tedy nějakým způsobem plánuje trase D pražského metra, tak to jsme jak hodně v budoucnosti?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
No, my v současné době jednáme na ministerstvu dopravy a to s cílem zabezpečit tok evropských peněz do Prahy na výstavbu metra D.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
No, a to by vedlo odkud kam? Umíme A, B, C. Něco se nám teďko ještě dostavuje, něco se řeší. A ta nová trasa, ta nová trať by měla být odkud kam?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ta nová trasa byla původně směrována z náměstí Míru na Písnici, v současné době jsme prozkoumali přepravní toky a zdá se, že na to můžeme reagovat podstatně rychleji odbočením metra, metra trasy D z Pankráce na Písnici.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Tolik tedy aktuální informace od nás z magistrátního studia. Čeká nás ještě jeden poslední vstup, ale teď si opět chvilku zahrajeme. Dnes si ve Třináctce podíváme s panem inženýrem Jiřím Pařízkem, který radním hlavního města Prahy pro oblast dopravy. Zmiňovali jsme v předchozím vstupu plánovanou trasu metra D. My jsme, já jsem to pak ukončila, za to se omlouvám, brzy. Tam jsou možné i dvě varianty, teď jste mi to vysvětloval a myslím si, že by byla škoda, aby to neslyšeli také posluchači.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Posluchači se už měli možnost seznámit jenom s jednotlivými variantami výstavby metra D. V současné době pracujeme pouze na dvou variantách. Ta jedna varianta je s přestupem ve stanici Pankrác, ta druhá varianta znamená přímo odbočení té konkrétní soupravy ve stanici Pankrác a ta souprava by potom dál pokračovala do konečné stanice Depo Písnice.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
A jak se to pak rozhoduje, jestli to bude jedna nebo druhá varianta, protože předpokládám ve chvíli, kdybyste řekl tu první, kdy se dá i na Pankráci přestoupit, tak je to vlastně křížení těch dvou tras a možnost tedy toho přestupu, předpokládám, že to je asi dražší varianta, než ta druhá, kde jdou trati vedle sebe nebo nad sebou nebo pod sebou říká mi selský rozum můj, ale nefunguje vždycky dobře.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Říkáte to přesně, je to tak. Ta varianta s přestupem je dražší a je to dražší řádově o 4 miliardy. Proč? Z jednoho důvodu, že se musí vystavět vlastně nová stanice, a to dole hluboko pod zemí pod tou současnou stanicí.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Jenom výhledově, kdyby se mělo, pakliže se vůbec začne stavět a kdyby to mohlo být hotovo a čemu by to vlastně nejvíc ulehčilo?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
No, ulehčilo by to dopravě v oblasti právě Písnice, která se výrazně rozvíjí v současné době a byli bychom rádi, kdybychom tuto stavbu realizovali v tom následujícím operačním programu Evropské unie.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
To znamená za rok, za dva?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ne, ne, ne, bude to podstatně delší ...
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
My, co neznáme ty termíny těch operačních programů.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Bude to za rokem 2018.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Rok 2018, ale i tak se musí asi plánovat, protože předpokládám, že ta zodpovědnost vás aktuálně sedících na těch důležitých židlích pro tu budoucí generaci by tady být měla?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Samozřejmě hlásíme se k tomu a chceme něco udělat nového nejenom pro občany bydlící v této lokalitě.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Já jsem se také chtěla zeptat na to, jestli tunel Blanka a veškeré ty megastavby obrovské, které teď probíhají po Praze a trošku i komplikují tu dopravu, ať nás, co se přesouváme auty nebo někdy i tu městskou hromadou, jestli je všechno v pořádku, jestli to běží tak, jak má, protože byly v průběhu uplynulých měsíců různé informace, že na to město nemá, že se to ani neuhradí, nezaplatí, ale to asi nám více vysvětlí kolega ve středu, kolega, náměstek primátora pro oblast infrastruktury a životního prostředí, pan inženýr Nouza?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Řekla jste to naprosto přesně. Je to jeho, je to jeho doména a bylo by z mé strany ne úplně kolegiální, kdybych mu lezl takzvaně do zelí, ale pro tuto chvíli je možné říct jenom, že hlavní město Praha nemá žádné závazky v současné době a že má dostatek finančních zdrojů na to, aby uhradila i ty příslušné stavby tunelu Blanka.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
No, a jak je na tom s financemi Praha v dokončení projektu Prahy bezbariérové? To si myslím, že také ještě není hotovo úplně všechno tak, jak by mělo?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
To je projekt opravdu na dlouhá, na dlouhou dobu.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Možná navždycky. Hlavně se tam, kde se nově začíná a staví, tak, jestli už se s tímto počítá, to předpokládám, že ano.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Ale ano, to určitě, s tím, že tady vznikl tým lidí, který dává dohromady různé priority a důležité je také zároveň, aby se k tomu vyjádřila ta odborná veřejnost, to znamená pražská organizace vozíčkářů, Spojená organizace nevidomých a slabozrakých.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Tak to já si i myslím, že se vyjadřují docela často a na různých místech, otázka, jestli jsou vždycky viděni a slyšeni. Dokonce se stává i takovou skoro módní záležitostí, že občas zdraví lidé, kteří jsou hodně známí, usednou na vozíčky a projíždějí Prahou, aby sami na vlastní kůži okusili, jak je to nepříjemné, když to nefunguje tam, kde má a všichni křičí, jak je důležité, aby to tedy bylo správně, tak se třeba ptám, jestli už celé metro je bezbariérové, jestli tramvaje jezdí v dostatečném počtu těch nízkopodlažních souprav a tak dále, nebo co byste sami ještě zlepšili a kde jsou ty nedostatky?
Jan PAŘÍZEK, radní pro oblast dopravy, Praha:
Naší snahou je samozřejmě, aby přístup do všech stanic metra, aby byl bezbariérový, to znamená včetně výtahů. Další naší snahou je, aby do hromadné dopravy byly zapojeny plně nízkopodlažní tramvaje a plně nízkopodlažní autobusy.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
No, snaha je hezká věc, ale její realizace, ta už je těžší.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Tak se podívejte do jízdních řádů a v těch jízdních řádech uvidíte, že opravdu máme zapojeny nízkopodlažní autobusy i nízkopodlažní tramvaje do pravidelné dopravy, to znamená, každý kdo potřebuje, je jedno jestli s vozíčkem nebo s kočárkem cestovat, tak se podívá a najde si ten příslušný spoj.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Já jsem se zrovna dneska ráno dívala na 1 z Vltavské, protože jsem zjistila, že o víkendu už nejezdí kolem Hradu, ale rovně nahoru, a tak mě zaujalo, že vlastně ta datová nebo ta, časové údaje, které tam byly zvýrazněné, tak jsem pochopila, že jsou to spoje pro vozíčkáře. A mám pocit, že vždycky jednou, maximálně dvakrát za hodinu, to znamená z osmi, možná v těch frekventovaných časech to byly třeba 3 spoje za tu hodinu z těch, teď nevím, 2 normální, 1 pro invalidy a takhle to pokračovalo. To je v tuto chvíli asi možná maximum, co může město nabídnout. Předpokládám, kdyby to bylo možné, aby to bylo lepší, tak by to i tak bylo.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Je to v současné době to maximum, ale samozřejmě s dodávkou nových nízkopodlažních tramvají bude vzrůstat počet nízkopodlažních spojů, to znamená i komfort této dopravy.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Myslím si, že maminky s kočárky to mají trošičku jednodušší, protože mohou požádat o pomoc s tím kočárkem je lépe se dostat do tramvaje nebo autobusu, vozíčkář bohužel to má asi horší, takže ten opravdu nejspíš musí sledovat ty konkrétní spoje, ale jsou všude tam, kam dosahuje městská hromadná doprava, alespoň třeba jednou za hodinu, asi ano.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Já bych trochu nesouhlasil. Ony ty maminky s těmi kočárky to mají také složité, protože ten, kdo bere pravidelně do ruky ten kočárek a cítí tu váhu, tak si uvědomuje, co to je, dostat ten kočárek do vysokopodlažní tramvaje nebo do vysokopodlažního autobusu.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Já si to pamatuju, už je to hodně let, co jsem zvedala kočárek, a to byly ještě těžší, horší kočárky, než jsou teďko, jo, ale vím, že ta maminka může požádat o tu pomoc, ten vozíčkář to má horší.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Samozřejmě říkáte to správně, a právě proto zapojujeme vozíčkáře do práce té komise, kde se vlastně ptáme, jaké jsou hlavní přepravní toky těchto spoluobčanů, kam jezdí za zábavou, kam jezdí do práce a kam jezdí za lékaři.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
Když by měl někdo připomínku, dotaz, chtěl se k tomu vyjádřit, je možné se tady obrátit na magistrátu na někoho?
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Určitě. Minimálně jsem to já, je možné poslat jakýkoliv dotaz na moji mailovou adresu.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
To znamená, když připomeneme kontakt na magistrát, umíte ho? Dávejte na mě pozor www., já to znám v té anglické verzi, prague.
Jan PAŘÍZEK, radní pro oblast dopravy, Praha:
Tečka eu., nebo praha.eu.
Ivana NAVRÁTILOVÁ, moderátorka:
No, vidíte, tak si to najděte správně. Já moc děkuju za dnešní povídání inženýru Jiřímu Pařízkovi, radnímu Magistrátu hlavního města Prahy pro oblast dopravy. Mějte se moc pěkně. Na shledanou.
Jiří PAŘÍZEK, radní hlavního města Prahy pro oblast dopravy:
Hezký den všem posluchačům.