05.02.2014 21:53
Oceňuje prodejny, které lidem se zdravotním handicapem nejvíce usnadňují návštěvu a nákup. Na první místo se po roční pauze vrátila společnost Tesco.
Výsledky kategorie MasterCard Obchodník bez bariér tradičně určil průzkum mezi lidmi s handicapem, který organizovalo Konto BARIÉRY v metodické spolupráci se společností INCOMA GfK. Vyhodnocení stovek odpovědí ukázalo na obchody, které zákazníkům s postižením nákup usnadňují, stejně jako na ty, které mají v tomto směru ještě rezervy.
„Zájem mezi lidmi s handicapem o tento průzkum roste. Potvrzuje to trend, v jehož rámci vzrůstá pro lidi s postižením důležitost každodenních činností, které jsou pro ‘zdravou‘ populaci samozřejmé a běžné. Jde o návštěvu obchodu, banky, úřadu, lékaře… Soutěže jako je MasterCard Obchodník bez bariér poukazují na to, že bezbariérovost prodejen a poboček stejně jako ochota zaměstnanců stále ještě nejsou samozřejmostí,“ komentuje výsledky Božena Jirků, ředitelka Konta BARIÉRY.
Kladné body získala vítězná firmy i za službu “iTesco.cz“ – tedy možnost objednávek přes internet. Hodnotitelé dále vítali bezbariérový přístup, dostatek prostoru mezi regály, vyhrazená parkovací místa, ochotu a vstřícnost personálu či bezbariérová WC. Vadily především architektonické bariéry, například turnikety u vchodu do prodejny.
Konečné pořadí kategorie MasterCard Obchodník bez bariér:
1. Tesco
2. Globus
3. Lidl
Kristina Jakubcová
Klíčová slova: