V Ostravě přibudou další bezbariérové tramvajové zastávky. A to na frekventovaném místě u krajského úřadu. Přestavovat se bude také zastávka Křižíkova, která slouží jako přestupní uzel. Ostravský dopravní podnik na jejich rekonstrukci získal dotaci ze švýcarských fondů. Teď čeká na výsledek výběrového řízení na zhotovitele. Práce by měly být zhruba za rok.
Kolem druhé hodiny odpoledne je v Ostravě dopravní špička. Na úzkém tramvajovém ostrůvku na zastávce Křižíkova nedaleko centra Ostravy se tísní desítky lidí."Tady se strašně špatně nastupuje i vystupuje. A navíc starší člověk může vypadnout pod auto," popisuje jeden z čekajících Jan Raniak.Zastávka se však bude brzy rekonstruovat. Bude širší a vznikne nad ní i přístřešek.Úpravy čekají i další vytíženou ostravskou zastávku u krajského úřadu, která podle ředitele Dopravního podniku Ostrava Romana Kadlučky neodpovídá kvůli chybějícímu bezbariérovému přístupu i kvůli bezpečnosti – vedle je totiž frekventovaná silnice.Právě po bezbariérových zastávkách cestující na vozíku volají. Nízkopodlažních vozů už jezdí v Ostravě dost, ne všechny zastávky však vozíčkáři zdolají."Dvě třetiny z té stovky zastávek mají už bezbariérový přístup. Tam se do budoucna počítá ještě s rozšířením i pro bezbariérový nástup do vozidla," říká mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht.V koncepci Dopravního podniku Ostrava podle něj je, aby v budoucnu byly přívětivé pro handicapované či pro cestující s kočárky všechny tramvajové zastávky.Modernizace dvou zastávek spolu s novým kolejovým propojením dvou velkých sídlišť v Ostravě-Jihu přijde na více než šedesát milionů korun. Z 85 procent na přestavbu přispějí švýcarské fondy. Tragická srážka tramvají na ostravské jednokolejce opět míří k souduVětšina lidí se na změny v ostravské hromadné dopravě připravilaDopravní policie v Ostravě měřila rychlost lyžařům. A nestačila se divitOstravský DP musí ušetřit desítky milionů, v březnu zruší méně vytížené linky