Pomáhej s humorem!

Charitativní pořad Konta Bariéry odvysílá ČT 1 v sobotu 26. září od 21:15, moderování se letos ujmou Táňa Vilhelmová a Vojta Dyk.

Pomáhej s humorem!

To je název kampaně, kterou Konto Bariéry sbírá prostředky pro organizace pomáhající lidem s handicapem. Finance do ní získává díky benefičnímu televiznímu pořadu a prodeji předmětů. 

Nejviditelnější částí kampaně je charitativní pořad Konta Bariéry s názvem Pomáhej s humorem, který odvysílá ČT 1 v sobotu 26. září od 21:15. Moderování se letos ujme skvělá dvojice Táňa Vilhelmová a Vojta Dyk. Konto Bariéry představí příběhy těch, komu pomáhá, a známé osobnosti vystoupí ve vtipných scénkách. Nebude chybět Hynek Čermák, Jiří Lábus, Ivana Chýlková, Jaroslav Plesl, Jan Potměšil, Klára Melíšková a další.

„Těším se, že veřejnosti představíme charitu opět trochu jinak. Neufňukanou, vtipnou, někdy až drsnou. A doufám, že diváci to ocení,“ říká Božena Jirků, ředitelka Konta Bariéry.

Symbolem Konta Bariéry od jeho založení v roce 1993 je klaunský nos. Červené nosy budou v prodeji tradičně v síti čerpacích stanic Benzina, v restauracích KFC a Burger King, v lékárnách dr. Max, v knihkupectvích Neoluxor, v kavárnách Cross Café a nově i v drogeriích DM. Nosy mají inovovaný design i materiál, cena zůstala na 50 korunách. 

I v letošním roce vyzve Konto Bariéry své příznivce, aby si koupili nos, vyfotili se s ním a fotku umístili na Facebook nebo Instagram s #kontobariery. Nově si fanoušci mohou koupit také trika, která pro Konto Bariéry navrhli tři skvělí výtvarníci Věra Tataro, Stanislav Diviš a Jiří Votruba. Jsou v prodeji přes www.kontobariery.cz za 299 korun.

S nosy a triky se pro Konto Bariéry vyfotili třeba Radek Banga, Jitka Schneiderová, Ota Klempíř, Dáša Zázvůrková, David Gránský…

Kampaň Pomáhej (s) humorem se inspirovala britským „Comic Relief“, v překladu právě „pomoc humorem“. Britští autoři komedií Richard Curtis a Lenny Henry ji vymysleli v reakci na hladomor v Etiopii.

Prvním počinem Comic Relief bylo vysílání televizní stanice BBC ONE na Vánoce 1985. O tři roky později se poprvé konal „Red Nose Day“, neboli „Den červených nosů“. Tedy série událostí, akcí a happeningů a především živého nočního televizního vysílání. V jeho rámci vystoupili přední baviči a komici a vysílání, v jehož průběhu lidé telefonicky věnovali peníze na charitu, a stalo se tradicí. Navíc napsat skeč nebo písničku pro Den červených nosů se stalo prestižní záležitostí.

Comic Relief shromažďuje prostředky celoročně prostřednictvím dalších akcí a pořadů – například britské páté série oblíbené taneční soutěže Star Dance. Dnes je největší charitou ve Velké Británii a shromáždila prostředky ve výši stovek milionů liber, z nichž financuje pomoc po celém světě.  

Kristina Jakubcová

Klíčová slova: