Michaela ŠIROKÁ, moderátorka:
Jaké to je pohybovat se po Praze na invalidním vozíku, si dnes vyzkoušel pražský radní Pavel Richter. Ten se tak zapojil do projektu "Jedeme v tom s vámi" a z Kobylis se časně ráno na vozíku dopravil na magistrát.
redaktor:
Za pomoci asistentů se náměstek primátora hlavního města pro infrastrukturu Pavel Richter vypravil na svou obvyklou trasu - tentokrát ale dobrovolně připoután k invalidnímu vozíku.
Pavel RICHTER, náměstek primátora hl. m. Prahy:
Chci si zažít ten pocit, jaký mají tito naši spoluobčané a chtěl jsem vědět, jaké to opravdu je a jsem rád, že jsem to udělal. Dozvěděl jsem se řadu věcí, který jsem fakt nevěděl. Myslel jsem si, že to je opravdu jednodušší, než to ve skutečnosti je.
redaktor:
Podle Richtera byla tato zkušenost velice přínosná z toho hlediska, že si skutečně prožil reálné situace, které vozíčkáři při pohybu Prahou zažívají každý den.
Pavel RICHTER, náměstek primátora hl. m. Prahy:
Do bezbariérové tramvaje můžete nastoupit jenom tam, kde jsou nástupní ostrůvky. Tam, kde nejsou, tak tam, tam nastoupit se nedá, což jsem netušil. Takže to je pro mne zajímavá informace a určitě se budu ptát, jestli má Dopravní podnik nějaký rozvojový podnik na ty ostrůvky, protože vidím, že to problém je a myslím si, že to není zas tak veliká investice.
redaktor:
Projekt "Jedeme v tom s vámi" organizuje sdružení Asistence a chce tak poukázat na problémy, které ve městě stále komplikují život, a tím je zejména hromadná doprava.
Erik ČIPERA, zástupce ředitelky Asistence o. s.:
My jsme dneska tady s panem radním zkoušeli domluvit vznik nějaký koncepce zpřístupnění veřejný dopravě v Praze. Doufám, že se nám tímhle způsobem podaří nějak ji dostat na půdu magistrátu, protože jiným způsobem se nám to zatím nepodařilo.
redaktor:
Že je cesta městem na invalidním vozíku skutečně nesnadná, potvrzuje i Karolína Chloubová, která se sdružením Asistence spolupracuje.
Karolína CHLOUBOVÁ, studentka:
Pořád jsou tady velké jako znevýhodnění pro lidi na vozíku a v běžném životě to nejde praktikovat, že chodíte do práce a do školy, protože nestíháte přejíždět.
redaktor:
I přes citelné změny, ke kterým v pražské hromadné dopravě v posledních letech došlo, je stále více než dvacet zastávek metra bariérových a v tramvajové dopravě je situace ještě horší. Počet nízkopodlažních tramvají je nízký a desítky tramvajových zastávek mají výstup do vozovky, takže jsou pro vozíčkáře nepoužitelné.