Tomáš PETRŽELA, redaktor:
Dvanáctiletý Ondra se doteď učil z těchto objemných, neskladných učebnic, které jsou mnohonásobně větší než ty běžné.
Ondra ZELENKA, nevidomý žák 6. třídy:
Když někdo má učebnici já nevím - jednu, která má 150 stránek, tak to je na čtyři svazky a ten svazek má třeba 10 stran.
Tomáš PETRŽELA, redaktor:
To se teď ale díky nové technologii radikálně mění. Všechny učebnice může Ondra nosit v malém tabletu, která je umí číst.
Tomáš PETRŽELA, redaktor:
Na běžném stolním počítači pak pracuje testovací pilot Ondra i se složitějšími typy cvičení, jako jsou třeba doplňovačky.
Mirko SPURNÍK, spoluautor projektu:
My jsme vlastně měli velký problém s tím, že byl nedostatek učebnic pro zrakově postižené, takže jsme přemýšleli v souvislosti s moderními technologiemi, jak na to.
Tomáš PETRŽELA, redaktor:
Takzvané iBooks vyvinula škola společně s neziskovou organizací a umí toho daleko víc, například tisknout zdigitalizované knihy ve slepeckém písmu. Učebnice přitom převádí do elektronický knih přímo učitele a to včetně obrázků, které nahrazují popisky.
Jana ČÍSTSOŇOVÁ, učitelka a digitalizátorka:
Pokud jsem skenovala učebnici přímo pomocí scanneru, to byly ty prvopočátky, tak to byla práce zdlouhavější, namáhavější.
Tomáš PETRŽELA, redaktor:
Dnes už ale dostávají texty přímo od vydavatelství v digitální formě, což práci podstatně zjednodušilo. Škola teď chce nový systém předvádět na akcích pro zrakově postižené a je tak pravděpodobné, že se brzy rozšíří i na další školy. Tomáš Petržela, Prima FTV.