Vanda KAŠOVÁ, redaktorka:
Cestou do práce i z práce, Matt Jedlička tráví v autě více než hodinu denně a poslechne si tak jednu knihu měsíčně. Teď zrovna, životopis Steve Jobse.
Matt JEDLIČKA, :
Ty audio knihy jako udržují mysl takovou aktivní, řekl bych.
Vanda KAŠOVÁ, redaktorka:
Z možnosti nechat si předčítat má radost i Jiří Hladiš, audioknížky poslouchá už 25 let. Tehdy si je půjčoval a kazetách z knihovny pro nevidomé. Dnes už si je pouští i v mobilu.
Jiří HLADIŠ, :
Když jdu spát, tak večer, malý už spí syn, takže je relativně klid, takže se dá číst.
redaktorka:
Audioknihy ale lidem, kteří vidí špatně nebo vůbec nenahrazují jen zážitek ze čtení, využívají je i při studiu.
Vanda KAŠOVÁ, redaktorka:
Zájem o načtené knihy tak v posledních letech roste. Titulů je na trhu už víc než tisícovka.
Kateřina KONOPÁSKOVÁ, ředitelka Radioservis:
Pokud mohu mluvit za nás, tak ten objem se v posledních třech letech vždycky násobí.
Vanda KAŠOVÁ, redaktorka:
Starší čtenáři nejčastěji sáhnou po klasice, naopak mladší volí třeba detektivky, pro úspěch je ale stejně důležité jako známý titul, i známý hlas. To, že čtenáři kupují hlavně velmi populární knížky, platí nejen pro ty k poslechu. Čeští vydavatelé ročně pošlou na pulty zhruba 16 tisíc titulů. Lidé za ně utratí přes osm miliard korun a roste zájem i o knížky v elektronické podobě. Do čteček si jich vloni lidé koupili půl milionu, zatímco na sobě dospělí spíš šetří, prodej dětských knížek naopak roste.
Martin VOPĚNKA, předseda, Svaz českých knihkupců a nakladatelů:
Rodiče ví, že děti by měly číst, a to myslím, že se tady uplatňuje velice výrazně.
Vanda KAŠOVÁ, redaktorka:
Ideální příležitost k pořízení nové knihy budou mít čtenáři 23. dubna, kdy se slaví jejich světový den, některá knihkupectví totiž plánují akci knihy bez DPH, tedy o 15 % levnější, redakce a Vanda Kašová, Česká televize.