S OZP o krok napřed

Za posledních 10 let si Oborová zdravotní pojišťovna připsala na konto hned několik prvenství, zejména v elektronické komunikaci. I letos chystá pro své klienty v tomto směru řadu inovací.

VITAKARTA - pro komunikaci z bezpečí domova

„Jedním z klíčových nástrojů pro komunikaci je webová i mobilní aplikace VITAKARTA. OZP ji spustila již v roce 2011 a stala se tak první zdravotní pojišťovnou, která umožnila svým klientům online komunikaci. V roce 2020 evidovala Oborová zdravotní pojišťovna ve VITAKARTĚ už 509 725 registrovaných pojištěnců,“ říká Nicol Lenertová, tisková mluvčí OZP.

Prostřednictvím VITAKARTY nabídla OZP v  roce 2014 svým klientům, jako první zdravotní pojišťovna, možnost mít průkaz pojištěnce ve svém mobilním zařízení. Zatímco na počátku bylo cílem VIATAKARTY umožnit pojištěncům vyřídit online téměř jakoukoliv záležitost, kterou by jinak museli řešit v „kamenné“ pobočce, dnes nabízí funkce, které jdou nad rámec běžných administrativních činností zdravotní pojišťovny.

Pojištěncům umožňuje například přístup k veškeré vykázané péči, čerpání preventivních programů, podání přehledu o příjmech a výdajích OSVČ nebo hlídá nežádoucí interakce mezi léky. Pokud ještě nejste pojištěncem OZP, můžete si vyzkoušet její „demo“ verzi, která vám umožní získat základní přehled o tom, co budete mít k dispozici, až budete pojištěncem OZP.

V roce 2019 OZP rozšířila spektrum svých online služeb a jako první, prozatím jediná zdravotní pojišťovna, poskytuje prostřednictvím VITAKARTY svým pojištěncům možnost získat vyhodnocení EKG křivky pořízené hodinkami Apple Watch a Fitbit Sense, na jejichž pořízení jako první zdravotní pojišťovna začala přispívat. Křivka EKG je vyhodnocena nejpozději do 24 hodin po jejím doručení, přičemž pojištěnec získá zabezpečenou cestou výslednou zprávu informativního charakteru.

V roce 2020 se OZP stala první a  jedinou zdravotní pojišťovnou, která svým pojištěncům umožnila spolurozhodovat o tom, jak vysoká může být výše odměny jejich lékaře. „V aplikaci VITAKARTA stačí, když klienti přidělí body svým ošetřujícím lékařům podle toho, jak vnímali jejich chování, jednání, plánování a kontinuitu poskytované péče, dostatek informací či způsob komunikace,“ vysvětluje tisková mluvčí Lenertová. „Mezi 17 218 lékařů, které v prvním ročníku projektu více než 36 tisíc klientů hodnotilo prostřednictvím svých bodů, byla rozdělena částka 15 463 706 korun,“ dodává. Cílem tohoto projektu je poděkovat smluvním lékařům za jejich lidský a profesionální přístup v této nelehké době. O zvláštní bonifikaci pro lékaře mohou ve 2. ročníku projektu klienti OZP rozhodovat od 1. března 2021.

Nonstop Asistenční služba OZP  - zdraví jako v bavlnce už 13 let

Od začátku svého provozu v roce 2008  se Asistenční služba stala pro klienty Oborové zdravotní pojišťovny nepostradatelným pomocníkem při konzultaci zdravotních potíží. Ročně vyřizuje více než 10 000 dotazů, které se týkají nejenom klinických konzultací či vysvětlování lékových interakcí, ale i zprostředkování názoru druhého lékaře nebo zajištění dostupnosti zdravotní péče.

V roce 2020, v rámci zlepšování svých služeb, posunula OZP Asistenční službu o další úroveň a rozšířila svou nabídku telefonických konzultací na lince 844 111 000 o možnost konzultovat zdravotní stav či objednat se online. Stala se tak první zdravotní pojišťovnou, která k takovému kroku přistoupila.

V rámci této Online medicínské poradny, kterou bude i v dalších čtyřech letech pro OZP zajišťovat společnost MUDr. Tomáše Šebka - uLékaře.cz, je na dotazy pojištěnců připraveno odpovídat šest desítek praktických lékařů a tři stovky specialistů. Odpověď praktického lékaře je garantována do šesti hodin, následná odpověď specialisty pak do 48 hodin, a to i o víkendu nebo během státních svátků. Online objednání je možné ke smluvním poskytovatelům zdravotních služeb OZP po celé ČR.

Online poradnu může v rámci Asistenční služby využívat každý pojištěnec OZP registrovaný ve VITAKARTĚ.

Klientem OZP se můžete stát během jedné minuty. Stačí vyplnit online přihlášku zde.

Nicol Lenertová

 

 

 

Klíčová slova: