Senzorická integrace u dětí s autismem

19.04.2014 11:18

V 70. letech minulého století si ergoterapeutka Jean Ayresová při práci s dětmi s poruchami učení uvědomila, že se u nich objevují obtíže v oblasti senzoriky, motoriky a vnímání. Následně vypracovala teorii senzorické integrace, která předpokládá, že za poruchami učení stojí problémy zpracování a integrace smyslových informací. Právě senzorickou integrací u dětí s poruchou autistického spektra se v právě vycházejícím, dubnovém čísle časopisu Sociální služby zabývá Jana Hrčová působící na Katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberoku. Její článek se zabývá poruchami senzorického zpracování a základními myšlenkami terapie.
Další slovenská autorka, Anna Ghannamová, prezidentka občanského sdružení Šanca pre nechcených, představuje čtenářům dobrovolnický projekt „Adoptuj si starých rodičov“, Jana Vachulová, jednatelka Asociace pracovníků v rané péči, otevírá dvojdílné téma prezentující sociální službu raná péče a její problematiku.
Právní poradna časopisu se v dubnovém vydání zabývá novým institutem zastoupení členem domácnosti, který je podle nového občanského zákoníku alternativou k omezování svéprávnosti (Barbora Rittichová), a problematikou výpovědí smluv o poskytování sociálních služeb (Vladimír Hort). Seriál Ireny Lintnerové o aplikovaných pohybových aktivitách je tentokrát věnován sledge hokeji, pravidelná rubrika Kanceláře veřejného ochránce práv přibližuje únorovou konferenci Ochrana práv seniorů v instituci s důrazem na osoby s demencí. Článek společnosti Hartmann-Rico představuje soutěžní projekt Dobrá duše zaměřený na podporu dobrovolnictví v prostředí sociálních služeb. Termín zasílání přihlášek do jeho druhého ročníku vyprší s koncem dubna.

I v tomto čísle časopisu čtenáři najdou také další pravidelné rubriky, reportáže, články, inspirativní nápady a řadu jiných užitečných informací.

 
Zdeněk Kašpárek
Klíčová slova: