Službu eScribe mohou lidé se sluchovým postižením využít už i na poštách

13.02.2014 14:06
„Specializované přepážky Poštovní spořitelny na pobočkách České pošty poskytují soukromí a klid pro řešení všech požadavků. Jedná se o přepážky, kde si klient může pohodlně sednout a komunikovat s personálem bez bariér tváří v tvář. Poslední překážka nyní padá díky službě eScribe, která umožňuje on-line přepis hovoru do textové podoby. Bez problémů tu proto mohou být obslouženi i klienti se sluchovým postižením,“ vysvětluje Vlasta Dolanská, výkonná ředitelka Poštovní spořitelny.
 
Jen v loňském roce využili klienti služby simultánního přepisu téměř ve 300 případech. Dosud byla služba klientům k dispozici ve všech 74 Era finančních centrech. Pokud pilot probíhající na poštách v jižních Čechách dopadne dobře, rozšíří se eScribe na všech 150 specializovaných bankovních přepážek Poštovní spořitelny.
 
 
Jak funguje služba eScribe:
eScribe je speciální simultánní přepis, díky němuž může neslyšící pohodlně sledovat odpovědi klientského pracovníka na monitoru počítače. Stačí, aby si klient o tento přepis požádal, klientský pracovník naváže přes internet kontakt s přepisovatelem, a ten on-line převede mluvenou řeč do textové podoby zobrazující se na monitoru. Oba účastníci rozhovoru tak mají jistotu, že neslyšící klient dostal všechny potřebné informace a správně jim porozuměl.
 
Na kterých poštách lze službu využít:
Název pošty
Adresa
České Budějovice 1
Senovážné nám. 240/1
České Budějovice 5
Ant. Barcala 404
České Budějovice 4
Pražská tř. 2304/69
Písek 1
Žižkova třída 270/2
Strakonice 1
Podskalská 601
Prachatice
Pivovarská 1118
Český Krumlov 1
Latrán 193
Tábor 2
U Bechyňské dráhy 2926
Pelhřimov
Příkopy 1889
J. Hradec 1
Husova 129
Soběslav
tř. Dr. Edvarda Beneše 286/5
 
 
 
Era a Poštovní spořitelna jsou obchodní značky Československé obchodní banky, a.s.
 

Martina Slavíková

tisková mluvčí Ery a Poštovní spořitelny
Klíčová slova: