Projekty, které propojují podnikání se společensky prospěšnými cíli, mohou řešit témata týkající se například chudoby, zdraví či vzdělání, ochrany životního prostředí až po rovné příležitosti a lidská práva. Vedle tří vítězů vybraných porotou dosáhne na cenu 3000 eur a odbornou podporu také projekt, který získá nejvíce bodů v hlasování veřejnosti na internetu.
Od poloviny února probíhaly v Praze, Ostravě, Olomouci, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem, Brně a Plzni workshopy, kde se zájemci mohli dozvědět, jak sociální podnikání funguje a seznámit se s příklady z praxe. Na vlastních nápadech a případových studiích si vyzkoušeli práci s inovativními nástroji podnikatelského plánování. „O workshopy byl ve všech městech velký zájem, celkem se jich zúčastnilo více než 250 studentů. Čekáme, že letos bude o cenu Social Impact Award bojovat více než pět desítek projektů,“ komentuje koordinátorka soutěže Kristýna Gavriněvová.
Více informací naleznete na webových stránkách www.socialimpactaward.cz.
O Social Impact Award
Soutěž vznikla v roce 2009 ve Vídni a dnes se kromě Rakouska a ČR koná také na Slovensku, v Rumunsku, Řecku, Chorvatsku, Švýcarsku a Rusku. Iniciátorem soutěže na regionální úrovni je Institut pro inovace a podnikání při Vysoké škole pro ekonomii a obchod ve Vídni, regionálním partnerem je Nadace ERSTE. Hlavním národním partnerem je Česká spořitelna, partnerem pro regiony Nadace Vodafone a dalšími národními partnery jsou Impact HUB Praha, PricewaterhouseCoopers a Copy General. Více informací na www.socialimpactaward.cz nebo na www.facebook.com/sia
Sylva Sulaimanová