Standardy sociálních služeb

Dvoudenní kurz pořádá NROS 10. a 11. října v Praze.

Standardy kvality můžeme chápat jako soubor pravidel, které určují, jak máte správně provozovat registrovanou sociální službu podle platného zákona č. 108/2006 Sb. Tyto standardy stanovují povinnosti pro provozovatele (poskytovatele) sociální služby, zahrnující práva klientů, podmínky provozu, požadavky na vzdělání pracovníků a další důležité aspekty.

V praxi nejde o to, abyste měli na „všechno papír“, ale abyste měli dobře nastavené pracovní a provozní postupy, kterým budou pracovníci rozumět a budou vědět, proč je dělají. A také o to, že je budou dělat stejně (samozřejmě s přihlédnutím k individuálním potřebám klientů).

A jak na to?

  • Promyslete své postupy,
  • zpracujte vše do písemné podoby,
  • nastavte si správné fungování,
  • a vše pak důsledně kontrolujte.

Naše lektorka a autorka kurzu o standardech pro sociální služby Veronika Pačesová osobně nedoporučuje automaticky kopírovat dokumenty od jiných sociálních služeb, i kdybyste měli jejich svolení. Každá sociální služba je totiž jiná, i když třeba půjde o typově stejný druh. Každá má jiné fungování, jiné nastavení, jiné pracovní postupy, jiné pracovníky apod. A je důležité, aby tato dokumentace tzv. seděla na míru dané sociální službě v daném kontextu, regionu, s danými postupy apod. Tzn. dokumenty od jiných sociálních služeb se můžete inspirovat, ale stejně si je musíte upgradovat na svoje podmínky. 

Více informací a přihláška na stránkách NROS.

Klíčová slova: