K prvnímu lednu přijde VZP o téměř sedmdesát tisíc lidí. Je to ještě větší úbytek než loni, kdy od ní ke konkurenci přešlo kolem 65 tisíc klientů a s nimi odteklo i sto milionů korun na pojistném. Největší zdravotní pojišťovna v zemi proto hledá cestu, jak si klienty udržet.
Desítkám vážně nemocných pacientů s roztroušenou sklerózou právě přicházejí dopisy s tím, že mohou přijít o své léky - Všeobecná zdravotní pojišťovna se totiž s jejich lékaři zrovna dohaduje o peníze.
Brzy však v časopisech začnou vycházet opačné příběhy klientů. V největší zdravotní pojišťovně si totiž sepsali návod na to, jak zlepšit svůj obraz, a počítá se v něm právě s dodáváním takzvaných pozitivních pacientských zkušeností do lifestylových médií. A v dobrém světle by měla být vidět VZP i v hlavním vysílacím čase televizí a rádií.
Zhruba dvacetistránková analýza, do níž se HN podařilo nahlédnout, totiž doporučuje ke zlepšení image také product placement. Jedná se o umisťování loga a pozitivní zviditelňování v oblíbených pořadech, prosazení svých osobností do televize či rozhlasu či vytváření vlastních blogů a videí.
"Nic jiného nám nezbývá. Samozřejmě, kdybychom žili v ideálním světě, pojišťovna by neutrácela za svou propagaci, ale jen za zdravotní péči. V dnešní situaci je to však jediná cesta," říká Soňa Marková, komunistická poslankyně a členka správní rady VZP, která už novou mediální strategii schválila.
K prvnímu lednu totiž pojišťovna přijde o téměř sedmdesát tisíc lidí, což je ještě větší úbytek než loni, kdy od ní ke konkurenci přešlo kolem 65 tisíc klientů a s nimi odteklo i sto milionů korun na pojistném.
"K odlivu pojištěnců vede ztráta důvěry," přiznal v nedávném rozhovoru i sám ředitel Pavel Horák.
Z analýzy, kterou správní rada dostala na stůl koncem září, je to vidět jasně. Obraz VZP se propadá zejména v kolonkách: stabilita, profesionalita a transparentnost. Především je to kvůli problematickému hospodaření i spolupráci s neprůhlednou společností IZIP, v jejíchž elektronických zdravotních knížkách pojišťovna utopila dvě miliardy korun, třebaže se nikdy pořádně nerozběhly.
Heger prověřuje další stamiliony do zdravotních knížek IZIP. Kvůli novým klientům - čtěte ZDE
Heger představil 14 kroků pro zlepšení kondice systému zdravotního pojištění - čtěte ZDE
Jen těmto dvěma tématům se totiž podle dat VZP věnoval v uplynulém roce v médiích každý třetí výstup. Jejich pozornost je pochopitelná - pojišťovna ročně rozděluje 150 miliard korun.
V příštím roce by se proto mělo postupovat opačně. Z VZP budou do médií podle nové strategie mířit v maximální míře vlastní témata: přes tiskové zprávy, průzkumy na míru jednotlivým titulům nebo rozhovory s manažery či odborníky pojišťovny.
Jaká bude nová strategie VZP? Dozvíte se ve středečním vydání Hospodářských novin.
URL| http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-58320770-tajna-zprava-o-stavu-vzp-mame-s...