24.07.2012 12:39
Na vybraných pěti Era finančních centrech v Praze začalo v červenci vůbec první testování projektu Era eScribe, díky kterému se neslyšící či těžce nedoslýchaví lidé pohodlně domluví s klientskými pracovníky. O novinku je takový zájem, že se pilot prodlužuje o další dva měsíce a potrvá až do konce září.
„Do projektu Era eScribe jsme šli s představou, že neslyšícím a těžce nedoslýchavým lidem bude skutečně pomáhat řešit jejich potíže a jsme rádi, že jsme se nespletli. O tuto službu zájem je, proto ji chceme otestovat i na dalších místech a získat ještě lepší zpětnou vazbu, která bude nejdůležitějším faktorem při rozhodování, zda Era eScribe zavést i do rutinního provozu. Tím bychom ještě víc přibližovali naši nabídku osobám se zdravotním postižením,“ říká Martin Kovář, ombudsman Poštovní spořitelny.
Na projektu spolupracují Era, ČVUT a Česká unie neslyšících. „Ti neslyšící, kteří si již tuto službu v červenci vyzkoušeli, ji jednoznačně hodnotili jako přínosnou, někteří byli doslova nadšeni. Dosud se v bance domlouvali buď odezíráním, což je nespolehlivá metoda, anebo jim úředníci to nejnutnější napsali na papír, případně na počítači. Ovšem problém je, že jen to nejnutnější, zatímco při simultánním přepisu získají neslyšící klienti komplexní informace. Přitom díky profesionálnímu přepisovateli je jednání mnohem kratší, než kdyby informace psal úředník, který se nyní může soustředit jen na samotné podávání informací,“ dodává prezident České unie neslyšících Martin Novák.
Co je Era eScribe:
Era eScribe je simultánní přepis, díky němuž může neslyšící pohodlně sledovat odpovědi klientského pracovníka na monitoru počítače. Stačí, aby si zákazník o tento přepis požádal a pracovník pobočky se telefonicky spojí s přepisovatelem, kterého zajišťuje Česká unie neslyšících. Poté otevře soubor na webové stránce Era eScribe a od této chvíle se veškeré promluvy pracovníka, přenášené přes hlasitý odposlech telefonu do sluchátek přepisovatele, budou ihned zobrazovat v textové podobě na monitoru. Oba účastníci rozhovoru tak mají jistotu, že neslyšící klient dostal všechny potřebné informace a správně jim porozuměl.
Simultánní přepis zajišťuje Česká unie neslyšících po dobu pilotního provozu ve všechny pracovní dny vždy od 9 do 12 a od 13 do 18 hodin. Neslyšící zájemci jej mohou zatím využít na Era Finančních centrech Revoluční 11 v Praze 1, Roztylská 1 v Praze 4, Štefánikova 18/25 v Praze 5, Střelničná 1660 v Praze 8 a Krátkého 211/2 v Praze 9. V nejbližších dnech přibudou další pobočky, a to i mimo Prahu.
Era a Poštovní spořitelna jsou obchodní značky Československé obchodní banky, a. s.
Zuzana Kalátová
tisková mluvčí Poštovní spořitelny
Klíčová slova: