Osoby se zdravotním postižením nemohou na pracovním trhu konkurovat většinové společnosti, zároveň ale není důvod je diskriminovat a nechat je sedět doma odkázané na státní podporu. Ergotep, družstvo invalidů, a společnost Tescoma ve spolupráci s Ministerstvem práce a sociálních věcí proto zavádějí nový prodejní koncept.
Prodejní centra Tescoma zaměstnávají osoby se zdravotním postižením. „Zákazník na první pohled nerozezná žádný rozdíl. Ten je v délce pracovní doby, přístupech a nárocích, které jsou na zaměstnance kladeny,“ vysvětluje Petr Herynek, předseda družstva invalidů Ergotep, a dodává: „Prodavači zde nedostávají fyzicky náročnou práci, pokud mají zdravotní omezení. Za to umí dobře poradit s výběrem zboží a jsou ke svým zákazníkům vstřícní.“
Smyslem projektu, který v sobě spojuje společenskou zodpovědnost i obchodní cíle, je vytvořit dlouhodobé a kvalitní pracovní pozice pro lidi se zdravotním hendikepem a zároveň vybudovat celoplošnou síť maloobchodních prodejen se sortimentem společnosti Tescoma.
Provozovatelem prodejních center a zaměstnavatelem je Ergotep, zatímco sortiment, úpravu obchodů a logistiku má na starosti Tescoma. „Během dvou let bychom chtěli vytvořit síť čtyřiceti prodejen tohoto typu. Všechny ponesou firemní identitu značky Tescoma,“ říká Petr Chmela, jednatel společnosti Tescoma. Ministerstvo práce a sociálních věcí zprostředkuje komunikaci s potenciálními zaměstnanci a komunikaci s regionálními pracovišti Generálního úřadu práce.
První dvě prodejny byly otevřeny na podzim v Praze na Černém Mostě a v Plzni. Další se ještě do konce roku otevře v Mostě.
(ša)