Odborný měsíčník otevírá ožehavé téma jednání s klienty sociálních služeb, kteří agresivitou, závislostí, hromaděním odpadků či hlučností narušují soužití s ostatními lidmi ve svém okolí.
V tomto vydání časopisu je prostor věnován samotným poskytovatelům sociálních služeb a jejich praktickým zkušenostem. Téma bude pokračovat i v čísle příštím, kde se k problematice vyjádří pisatelé z řad odborníků, především právníků.
Více než dvě strany časopisu jsou tentokrát věnovány změnám v institutu veřejné služby a jeho využití v sociálních službách. Kromě dopisu adresovaného poskytovatelům sociálních služeb náměstkem ministra práce a sociálních věcí Karlem Machotkou a prezidentem APSS ČR Jiřím Horeckým je toto téma obsahem rozhovoru s náměstkem generálního ředitele Úřadu práce ČR Martinem Žárským.
Další odborné články čísla se věnují představení systému hodnocení klientů InterRAI (Topinková), využití emocí při poskytování sociálních služeb (Stibalová), problémům sociálních služeb na Slovensku (Feješ), spirituální péči v prostředí hospiců (Neumannová), insolvenci (Hort), řešení pohledávek (Hilbert) a systému sociálních služeb v Německu (Humečková).
Lednové vydání zavádí novou rubriku, v níž budou postupně představena všechna zařízení certifikovaná systémem Značka kvality v sociálních službách. Dále obsahuje reportáž o první konferenci pro církevní poskytovatele sociálních služeb, která proběhla koncem listopadu v Praze, zprávu o předání cen nejlepším pečovatelkám a pečovatelům České republiky, představení Evropského roku aktivního stárnutí, rozhovor s ředitelem společnosti dodávající poskytovatelům sociálních služeb softwarové produkty a další články.
Zdeněk Kašpárek