Výhoda nových trolejbusů? Přesnější informační systém Víte o tom?

05.02.2014 8:52

"Všechna vozidla jsou nízkopodlažní s funkcí rekuperace elektrické energie," uvedla mluvčí dopravního podniku

Pardubice – Nové trolejbusy s dokonalejším informačním systémem brázdí ulice Pardubic. Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) nakoupil čtyři vozy Škoda 26Tr Solaris.  

Trolejbusy dopravní podnik koupil ve třetí etapě projektu Obnova a modernizace ekologického vozového parku trolejbusů pro MHD v Pardubicích, který je finančně podporován z Regionálního operačního programu Severovýchod. Čtyři nové vozy stály přes 46 milionů korun, přičemž evropské dotace pokryly 40 procent pořizovací ceny. V tomto případě tedy dotace činila více než 15,2 milionů korun.  
"V příštím roce je v plánu poslední etapa tohoto projektu, ve které hodláme koupit další čtyři nové trolejbusy," sdělil Deníku ředitel DPMP Tomáš Pelikán.

Trasu vozu ukáže oboustranný displej

Interiér nových vozidel má dokonalejší informační systém. Oboustranný displej totiž cestující informuje o další trase vozu. To by mělo pomoci především lidem, kteří nejsou z Pardubic.
"Jedná se o standardní dvanáctimetrové trolejbusy Škoda 26Tr Solaris. Všechna vozidla jsou nízkopodlažní s funkcí rekuperace elektrické energie a samozřejmě jsou vybavená systémem pro slabozraké a nevidomé. Vůz je tak schopen ještě před nástupem cestujícího upozornit, jakou jede linkou a kterým jede směrem," konstatovala tisková mluvčí DPMP Petra Brunová. Nové trolejbusy je možné na ulici poznat na první pohled. Diody na jejich informačních panelech totiž mají oranžovou barvu, na rozdíl od klasické zelené, kterou lze nalézt u ostatních vozů.
"V tuto chvíli to skutečně lze považovat za rozlišovací prvek," podotkl Tomáš Pelikán.

---

"V příštím roce je v plánu poslední etapa tohoto projektu, ve které hodláme koupit další čtyři nové trolejbusy." Tomáš Pelikán, ředitel DPMP

Škoda 26Tr Solaris Škoda 26Tr Solaris je nízkopodlažní trolejbus vyráběný společností Škoda Electric. V současnosti je třetím modelem standardního dvounápravového trolejbusu, který Škoda nabízí. Trolejbus má délku 12 metrů, pojme 34 sedících a 68 stojících cestujících. Pohon je zajištěn asynchronním trakčním motorem o výkonu 160 kW, který pohání zadní nápravu. Prototypový trolejbus byl zkompletován v Plzni v červnu 2009. Po zkušebních jízdách bez cestujících byl trolejbus přepraven v červenci 2009 do Jihlavy. Pro DPMP vyrobí Škoda Electric v letech 2011–2014 celkem 10 vozů. (wikipedia.org)

Foto: DOKONALEJŠÍ SYSTÉM. Nové trolejbusy typu Škoda 26Tr mají dokonalejší vybavení interiéru. Informační systém cestující s předstihem informuje o trase vozu. Ocení to především lidé, kteří nejsou z krajského města.
Foto: Deník/Luboš Jeníček

Foto: NOVÉ VOZY poznáte už z dálky. Diody na informačních panelech mají totiž oranžovou barvu.

Foto: Deník/Luboš Jeníček

Klíčová slova: