Výzva České televize
Žádosti o vysílání charitativních a osvětových spotů na podporu fundraisingu je možné předkládat do 31.3.2019 pro kampaně se začátkem vysílání od 1.9.2019 do 31.12.2019.
Česká televize poskytuje bezplatně neziskovým organizacím a projektům prostor pro vysílání jejich spotů, a to na základě zaslané žádosti. Jako veřejnoprávní instituce je zodpovědná za důkladné posouzení nejenom předložených projektů, ale i správného a průhledného fungování žádajících organizací.
Každá žádost o vysílání spotové kampaně, která má být zařazena do hodnoticího procesu, musí splnit tyto základní podmínky:
- statut předkladatele jako neziskové organizace fungující minimálně 2 roky (žadatel dokládá výpisem z registru a statutem)
- prokazatelné transparentní hospodaření organizace (žadatel dokládá výroční finanční zprávou, auditem)
- doručení kompletní žádosti v řádném termínu.
Všechny žádosti procházejí třístupňovým systémem schvalování. Konečné rozhodnutí o schválení nebo odmítnutí žádosti a přidělení konkrétní kategorie (rozsahu) kampaně vydává komise složená z generálního ředitele České televize, ředitele Vnějších vztahů ČT, vedoucí Komunikace a vnějších vztahů ČT a dvou odborných externích hodnotitelů.
Česká televize každou žádost posuzuje a prověřuje především z těchto hledisek:
- celospolečenská naléhavost a závažnost tématu,
- personální, organizační a finanční zajištění projektu,
(žadatel dokládá informací o personálním, organizačním a finančním zajištění projektu) - kvalita zpracování kampaně projektu a aktivní komunikace projektu/organizace v uplynulém roce
(žadatel dokládá: mediaplán kampaně; spot, storyboard či scénář spotu určeného k vysílání v České televizi; a přehled mediálních výstupů a komunikačních a marketingových aktivit organizace v uplynulých 12 měsících) - způsob využití získaných finančních prostředků, pokud jde o fundraisingovou kampaň,
(z řad nadací a nadačních fondů budou upřednostněni žadatelé, u kterých je méně než 30 procent rozpočtu organizace věnováno na provoz organizace) - míra předpokládatelného dopadu a edukativnosti spotu, pokud jde o osvětovou kampaň,
(žadatel může doložit informacemi k již uskutečněným projektům či jinými nezávislými i vlastními analýzami či jinými podklady) - soulad tématu/projektu s programovými a společenskými aktivitami a aktuální strategií České televize.
Více informací na stránkách České televize.