V soutěži o nejlepší česko-slovenskou veřejně prospěšnou reklamu zvítězila ve dvou kategoriích kampaŇ Celé Česko čte dětem.
Soutěž Žihadlo 2012 o nejlepší veřejně prospěšnou reklamu, kterou již šest let pořádá obecně prospěšná organizace Neziskovky.cz, zná své vítěze. Poprvé v historii soutěže byly letos hodnoceny nejen české, ale také slovenské kampaně.
Nejlepší televizní reklamou byl vyhlášen spot "Celé Česko čte dětem" obecně prospěšné společnosti Celé Česko čte dětem, který vznikl ve spolupráci s TBWA Praha s.r.o. v režii Rollout a v produkci Boogie films. Kampaň "Celé Česko čte dětem" získala první místo také v kategorii tištěná reklama, na které obecně prospěšná společnost Celé Česko čte dětem spolupracovala rovněž s TBWA Praha s.r.o. V kategorii rozhlasových spotů zvítězil spot "Čistá řeka Sázava", který vytvořila obecně prospěšná společnost Posázaví ve spolupráci s Art Shock, s.r.o. V kategorii internetových projektů porota vybrala kampaň "Rok Jinak 2012" Nadace Vodafone ČR (agentura Team Red adaptace konceptu Vodafone New Zealand Foundation).
Cenu veřejnosti, která byla letos udělena vůbec poprvé, obdržela kampaň "Respekt" obecně prospěšné společnosti Domov Sue Ryder ve spolupráci s Arnold Prague, s.r.o. Kampaň získala v internetovém hlasování veřejnosti 1017 hlasů.
Neziskové organizace a tvůrci kampaní si ocenění převzali během čtvrtečního slavnostního večera v sále Boženy Němcové Památníku národního písemnictví ve Strahovském klášteře. Hostům zazpívala operní diva Edita Adlerová v doprovodu kytaristy Miroslava Žáry a hráče na cajón Juraje "Papi" Garaje. Celým večerem provázeli moderátorka Štěpánka Duchková a ředitel pořadatelské organizace Neziskovky.cz Marek Šedivý.
"Rozšíření soutěže Žihadlo do sousedního Slovenska se letos promítlo také do složení poroty. Ta byla složená ze šesti českých a šesti slovenských odborníků na grafiku, marketing, společenskou odpovědnost, média a neziskový sektor. Výsledné hodnocení jednotlivých kampaní bylo velice těsné. O vítězi rozhodoval téměř ve všech případech jediný bod," komentoval rozhodování poroty Marek Šedivý, ředitel obecně prospěšné organizace Neziskovky.cz, organizátora soutěže.
Porota letos hodnotila rekordní počet kampaní – nominováno bylo 74 kampaní celkem 42 organizací, což je vůbec nejvyšší počet v celé historii soutěže (například loni podalo přihlášku do soutěže 23 organizací). "Vysvětluji si to celkově větším povědomím o soutěži a její rostoucí prestiží. Zároveň si ale myslím, že velký počet kvalitních kampaní, které letos soutěžily, odráží také schopnost neziskových organizací přizpůsobit se ztíženým finančním podmínkám, v nichž v současné ekonomické krizi fungují. Dobrá komunikace a propagace jsou podmínkou pro to, aby dosáhly na finanční zdroje a mohly dál pokračovat ve své prospěšné práci," vysvětluje Šedivý.
"ČSOB je tradičním partnerem soutěže Žihadlo, protože chceme podpořit a motivovat lidi v neziskovém sektoru a ocenit zároveň jejich spolupracovníky z reklamního byznysu, kteří často bez nároku na odměnu pomáhají jejich práci zviditelňovat. Je nám ctí, že jsme před lety pomáhali tento projekt uvést v život a vážíme si toho, že můžeme sledovat, jak roste a rozšiřuje se i za hranice České republiky. Letošní ročník obohatily reklamní kampaně celkem osmi neziskových organizací ze Slovenska. Věřím, že i díky dobré práci organizátorů tento počet v příštím roce dále vzroste a kampaně slovenských neziskovek ještě zvýší už tak velkou konkurenci v soutěži," uvedl Ondřej Škorpil, ředitel kanceláře představenstva ČSOB.
"Více přihlášených prací znamenalo také více zajímavých kampaní. Jsem rád, že bylo z čeho vybírat. Moc se mi líbilo zejména využití internetu a interaktivity. Pro neziskový sektor jsou možnosti šíření obsahu virálním způsobem i zapojení sociálních sítí obrovskou příležitostí a soutěž potvrdila, že se jim to daří," zhodnotil kvalitu nominovaných kampaní Jan Binar, výkonný ředitel komunikační agentury McCann Erickson.
Již šestým rokem byla hlavním partnerem soutěže ČSOB. Žihadlo 2012 svým vystoupením podpořila mezzosopranistka Edita Adlerová, ceny vítězům věnovaly AVON Cosmetics, Grada Publishing, hamko cz, Marketing&Media, USB Media, Wolters Kluwer ČR a Young Heads. Mediálními partnery letošního ročníku soutěže bylo Rádio Česko a 1. Slovenské neziskové servisné centrum.
Soutěže se mohly zúčastnit české a slovenské neziskové organizace (občanská sdružení, obecně prospěšné společnosti, nadace, nadační fondy, církevní právnické osoby, příspěvkové organizace), které zviditelnily veřejně prospěšný projekt prostřednictvím mediální kampaně v období od 1. září 2011. V odborné porotě zasedli vybraní zástupci médií, reklamních agentur, firem a neziskových organizací. Kromě kreativního zpracování porotci hodnotili i celkovou logistiku kampaní, jejich zacílení a dopad.
Kompletní výsledky na webu Neziskovky.cz.