Žihadlo 2014 ocenilo nejlepší veřejně prospěšné kampaně
Do letošního 8. ročníku soutěže o nejlepší veřejně prospěšnou kampaň Žihadlo roku bylo přihlášeno rekordních 112 kampaní vytvořených 68 neziskovými organizacemi z České a Slovenské republiky. Šest vítězných kampaní bylo oceněno na slavnostním večeru v kině Ponrepo křišťálovou trofejí Žihadla.
Nejlepší tištěnou reklamou byla zvolena kampaň „</mysli>“ organizace Gender Studies, o. p. s., která vznikla ve spolupráci se studiem Photon.
V kategorii televizní a kino spot zvítězil video spot „Rok jinak“ Nadace Vodafone Česká republika, vytvořený ve spolupráci se společností McCann Erickson Prague.
Vítězem v kategorii internetová kampaň se stala kampaň „3 minuty stačí“ neziskové organizace Amnesty International Česká republika, o. s., která vznikla ve spolupráci s agenturou Havas Worldwide Prague.
V kategorii rozhlasových spotů obhájil svoje loňské vítězství Nadační fond Českého rozhlasu s reklamním partnerem Publicis Prague, nově s kampaní „Autobusová Kavárna POTMĚ“.
Vítěze v každé kategorii vybrala nezávislá odborná porota, která navíc letos udělila i speciální Cenu poroty. „Rozhodli jsme se ocenit slovenskou neziskovou organizaci VIA IURIS, o. z., za kampaň „Za dobrú voľbu predsedu Najvyššieho súdu“, kterou vytvořila společně s agenturou SCR,“ říká Václav Sochor, konzultant pro PR společnosti Bison & Rose, a dodává: „"Mám obrovskou radost, že počet přihlášených kampaní oproti minulým ročníkům tak dramaticky stoupl. Letos jsme hodnotili skoro dvakrát víc prací. Zejména kategorie internetová kampaň se významně rozrostla nejen co do počtu, ale také do rozmanitosti, kterou internet a sociální sítě nabízejí a je skvělé, že přihlašovatelé se s nimi už nebojí kreativně pracovat.“
Svého favorita vybírala také veřejnost v on-line hlasování na webových stránkách soutěže www.zihadloroku.cz. Z šestnácti nominovaných kampaní získal nejvíce hlasů – celkem 2 396 – rozhlasový spot „Helppes - Super den“obecně prospěšné společnosti Helppes – centra výcviku psů pro postižené o. p. s., která jej vytvořila ve spolupráci s agenturou Scholz & Friends Praha a která tak obhájila své loňské vítězství.
V soutěži Žihadlo roku jsou oceňovány nejen neziskové organizace, ale také spolupracující reklamní agentury. Ocenění jejich společné práce v podobě nejlepších kampaní se letos odehrálo 20. listopadu 2014 v prostorách kina Ponrepo v Praze. „Žihadlo 2014 letos významně podpořil také Nadační fond Lasvit, který daroval křišťálové trofeje pro vítěze. Další zajímavé ceny darovala firma The Media, díky které mohou vítězné neziskové organizace pustit své spoty v prostorách nemocnic. Velký dík patří také dalším partnerům soutěže, kteří finančním šekem podpořili činnost vítězných organizací,“ doplňuje Věra Svobodová, ředitelka pořadatelské organizace Neziskovky.cz, o. p. s.
Slavnostní předávání cen zpestřili svým vystoupením také umělci – pianistka Eva Filipová a taneční skupina Loco:Motion Company, která pohybem ztvárnila divákům vítězné neziskové organizace a hlavní myšlenky jejich kampaní.
Více informací o soutěži na www.zihadloroku.cz.
Karolina Fialová