4. 11., kurz Překonávání obtíží při začlenění žáka s PAS do kolektivu třídy, ovlivňování klimatu třídy

Datum: 
Pátek, 4. Listopad 2016 -
9:00 - 16:00
Místo konání akce: 
Praha (upřesníme dle počtu účastníků)
Stručný popis: 

Jak je třeba pracovat s ostatními žáky ve třídě? Jakým způsobem je informovat o odlišnostech v chování žáka s PAS? Jak mohou svému spolužákovi pomoci? Jakým způsobem může pedagog klima ve třídě ovlivňovat? Na všechny tyto a další otázky dostanete 4. 11. na kurzu Překonávání obtíží při začlenění žáka s PAS do kolektivu třídy, ovlivňování klimatu třídy

Lektorka: PaedDr. Věra Čadilová
Místo: Praha (upřesníme dle počtu účastníků)
Cena: 1.600 Kč
Akreditace: MŠMT
Přihlašování ZDE

Podrobný popis: 

Cílem tohoto jednodenního semináře je poskytnout informace o potížích žáka s PAS se začleněním do kolektivu ve třídě, objasnit deficity v oblasti sociálního chování i odlišnosti jednotlivých žáků z hlediska sociálního chování. Dále poskytne informace, jak je třeba pracovat s ostatními žáky ve třídě, jak a jakým způsobem jim poskytovat informace o odlišnostech v chování žáka s PAS a jak mohou svému spolužákovi v různých situacích pomoci. Nevhodné chování žáka s PAS může výrazně narušit klima třídy, proto je důležité podat vysvětlení, jakým způsobem může pedagogický pracovník pozitivně klima ve třídě ovlivňovat. Kurz je doplněn o konkrétní kazuistiky a skupinové řešení účastníky.

PROGRAM 

9:00 – 16:00

Poruchy autistického spektra, typické chování žáků s PAS  

  • terminologie
  • triáda autistického postižení
  • způsoby chování, zájmy a aktivity
  • nespecifické rysy v chování
  • přidružené poruchy a onemocnění

 Deficity v oblasti sociálního chování žáka s PAS

  • rozdělení dle typů sociálního chování
  • potíže v kontaktu s dospělými a vrstevníky
  • potíže v oblasti sociálně komunikační
  • deficity v chápání a verbalizování emocí, nízká míra empatie

 Má žák s PAS znát svou diagnózu?

  • kdy je vhodné dítěte diagnózu sdělit
  • kdo diagnózu dítěti sděluje
  • je důležíté sdělovat spolužákům, případně jejich rodičům diagnózu integrovaného žáka

Třída jako sociální skupina

  • vztahová síť ve třídě
  • potřeby jednotlivce a skupiny
  • role a pozice žáka a učitele
  • role asistenta pedagoga

 Ovlivňování klimatu ve třídě s žákem s PAS

  • co je třeba spolužákům sdělit, jaké způsoby volit vzhledem k věku žáků

 Jak mohou spolužáci pomoci při začlenění žáka s PAS do kolektivu třídy

Pořadatel: 
Národní ústav pro autismus, z.ú. (NAUTIS)