Program semináře představuje praktický Model plánování rozvoje osobnosti dítěte v náhradní rodině. Jde o příklad dobré praxe z SOS dětských vesniček, kde byl tento model dlouhodobě a s úspěchem používán. Cílem semináře je přiblížit tento model všem účastníkům, aby ho mohli převzít do své práce s dítětem v náhradní rodinné péči.
Účastníci se v kurzu seznámí s komplexním systémem Modelu plánování rozvoje osobnosti dítěte, získá informace o potřebnosti a přínosech plánování rozvoje, o jeho jednotlivých fázích od přípravy po hodnocení. Osvojí si potřebné kompetence k vedení celého procesu plánování a získá veškeré materiály potřebné k jeho realizaci.
Přednáší lektorka Mgr. Marcela Troubilová
Cena kurzu je 1700,- Kč.
Účastníci obdrží osvědčení o absolvování kurzu.
Občerstvení je samozřejmostí.
Více o naší společnosti, kontakty a přihlášky na kurzy najdete na http://www.ibb.cz/
Program kurzu:
1. Model plánování rozvoje osobnosti
Vysvětlení hlavních cílů a přínosů individuálního plánování rozvoje osobnosti dítěte (rozpoznání všech možností a způsobů podpory dítěte, zviditelnění postupných úspěchů dítěte, motivace osob pečujících a ostatních spolupracovníků, zlepšení koordinace činnosti zúčastněných osob).
Výčet a rozbor jednotlivých kritérií ovlivňujících celý proces (kdo jsou účastníci procesu, jaká je motivace účastníků procesu, srozumitelnost rozdělení odpovědností, nastavení frekvence setkávání, zvážení míry účasti dítěte, kvalita zpracování dokumentace).
2. Obsah a model plánu rozvoje
Nastavení potřebné struktury plánu (data setkání, účastníci setkání, osobní data a historie dítěte, výsledky pozorování, formulace cílů a opatření, výsledky vyhodnocení, podpisy). Popis celého procesu plánování krok za krokem – podpořeno grafickým znázorněním.
3. Přípravná fáze
Základem je Metoda pozorování - vysvětlení PROČ, JAK a CO u dítěte pozorovat, zdůraznění systematického pozorování a vhodného způsobu dokumentování (záznamy do formuláře pozorování). Seznámení s Formulářem pozorování – zahrnuje hlavní oblasti rozvoje (fyzický, kognitivní, emoční, sociální).
4. Tvorba plánu
Doporučená formulace cílů (dlouhodobý, střednědobý, krátkodobý) a k nim vhodných opatření – ukázky formulace. Vysvětlení důležitosti a správné formulace ukazatele úspěšnosti.
Určení odpovědné osoby a časového rámce. Hodnocení – nedílná součást procesu plánování (intervaly, dokumentace).
5. Praktické cvičení
Práce ve skupinách na tvorbě konkrétního plánu vzdělávání na základě dodaných kazuistik.