Akreditovaný kurz "Model plánování rozvoje osobnosti dítěte"

Datum: 
Čtvrtek, 12. Listopad 2015 -
9:00 - 16:30
Místo konání akce: 
Plzeň, Pasáž Slávie, náměstí Republiky 28
Stručný popis: 

Program semináře představuje praktický Model plánování rozvoje osobnosti dítěte v náhradní rodině. Jde o příklad dobré praxe z SOS dětských vesniček, kde byl tento model dlouhodobě a s úspěchem používán. Cílem semináře je přiblížit tento model všem účastníkům, aby ho mohli převzít do své práce s dítětem v náhradní rodinné péči.

Účastníci se v kurzu seznámí s komplexním  systémem Modelu plánování rozvoje osobnosti dítěte, získá informace o potřebnosti a přínosech plánování rozvoje, o jeho jednotlivých fázích od přípravy po hodnocení. Osvojí si potřebné kompetence k vedení celého procesu plánování a  získá veškeré materiály potřebné k jeho realizaci. 

Přednáší lektorka Mgr. Marcela Troubilová

Cena kurzu je 1700,- Kč.

Účastníci obdrží osvědčení o absolvování kurzu.

Občerstvení je samozřejmostí.

Více o naší společnosti, kontakty a přihlášky na kurzy najdete na http://www.ibb.cz/

Podrobný popis: 

Program kurzu:

1. Model plánování rozvoje osobnosti

Vysvětlení hlavních cílů a přínosů individuálního plánování rozvoje osobnosti dítěte (rozpoznání všech možností a způsobů podpory dítěte, zviditelnění postupných úspěchů dítěte, motivace osob pečujících a ostatních spolupracovníků, zlepšení koordinace činnosti zúčastněných osob).

Výčet a rozbor jednotlivých kritérií ovlivňujících celý proces (kdo jsou účastníci procesu, jaká je motivace účastníků procesu, srozumitelnost rozdělení odpovědností, nastavení frekvence setkávání, zvážení míry účasti dítěte, kvalita zpracování dokumentace).

2. Obsah a model plánu rozvoje

Nastavení potřebné struktury plánu (data setkání, účastníci setkání, osobní data a historie dítěte, výsledky pozorování, formulace cílů a opatření, výsledky vyhodnocení, podpisy). Popis celého procesu plánování krok za krokem – podpořeno grafickým znázorněním.

3. Přípravná fáze

Základem je Metoda pozorování  - vysvětlení PROČ, JAK a CO u dítěte pozorovat, zdůraznění systematického pozorování a vhodného způsobu dokumentování (záznamy do formuláře pozorování).  Seznámení s Formulářem pozorování – zahrnuje hlavní oblasti rozvoje (fyzický, kognitivní, emoční, sociální).

4. Tvorba plánu

Doporučená formulace cílů (dlouhodobý, střednědobý, krátkodobý) a k nim vhodných opatření – ukázky formulace. Vysvětlení důležitosti a správné formulace ukazatele úspěšnosti.

Určení odpovědné osoby a časového rámce. Hodnocení – nedílná součást procesu plánování (intervaly, dokumentace).

5. Praktické cvičení

Práce ve skupinách na tvorbě konkrétního plánu vzdělávání na základě dodaných kazuistik.

Pořadatel: 
Institut Bernarda Bolzana v.o.s. , Malátova 395/13 150 00 Praha 5