Účastníci kurzu budou seznámeni se základními principy zákona o sociálních službách a povinnostmi poskytovatele jako základního rámce standardů kvality sociálních služeb. Dále se seznámí s oblastmi poskytování sociální služby, které jsou upraveny standardy kvality sociálních služeb, se základními principy kvality sociálních služeb a jejich naplňování ve vztahu k druhu služby.
Kurz je dvoudenní; jeho první část probíhá dne 16.1. 2018 a druhá část dne 18.1. 2018. Výuka začíná vždy v 9.00 a končí v 16.30.
Přednáší renomovaná lektorka Bc. Vladislava Stehlíková.
Cena kurzu je 3 800,- Kč.
Účastníci obdrží osvědčení o absolvování kurzu.
Občerstvení, vč. oběda, je samozřejmostí.
Více o naší společnosti, kontakty a přihlášky na kurzy najdete na http://www.ibb.cz/
Program kurzu:
I. Výukový den
1. Úvod – legislativní rámec
- Standardy kvality sociálních služeb – „nejen papíry, ale praxe“, představení základní právní normy včetně navazujících právních norem, které se váží k aplikaci jednotlivých standardů a oblastí.
2. Základní informace a naplňování standardu a jejich kritérií - SQSS 1- 2
- Náležitosti písemně zpracovaných metodik/postupů nebo definování poslání.
- Okruh osob s nepříznivou sociální situaci.
- Zásady poskytování a jejich návaznost a plnění dalších standard (včetně důsledků do plnění či míry naplňování).
3. Základní informace a naplňování standardu a jejich kritérií - SQSS 3,4,11
- Jednání se zájemcem o poskytování sociální služby co do rozsahu předávaných a zjišťovaných informací.
- Důvody pro odmítnutí a jejich aplikace v praxi.
- Uzavření smlouvy o poskytování sociální služby
4. Workshop
- Účastníkům bude nabídnuto z vícero zadání workshopu, jež se bude zaměřovat na probranou matérii.
II. Výukový den
1. Rekapitulace látky I. výukového dne
2. Základní informace a naplňování standardu a jejich kritérií - SQSS 5,8
- Individuální plánování průběhu sociální služby - osobní cíle/cíle spolupráce, rozsah a způsob poskytování sociální služby.
- Návaznost na individuální plánování na smlouvy o poskytování sociální služby.
- Zajištění potřeb osob primárně prostřednictvím běžně dostupných sociálních služeb.
3. Základní informace a naplňování standardu a jejich kritérií – SQSS 6, 7, 15
- Stížnosti na kvalitu a způsob poskytování sociální služby - vnitřní pravidla.
- Seznamování klientů, rodinných příslušníků, zaměstnanců nebo dalších osob.
- Možnost pro zvyšování kvality poskytované sociální služby.
- Hodnocení poslání a cílů
4. Základní informace a naplňování standardu a jejich kritérií – SQSS 9-10
- Personalistika v sociálních službách - řízení lidských zdrojů, od vypsání výběrového řízení po přijetí a zaškolení zaměstnanců.
5. Základní informace a naplňování standardu a jejich kritérií – SQSS 11,13,14
- Nouzové a havarijní situace, příklady v jednotlivých službách, postup při řešení některých z nich
6. Workshop
- Účastníkům bude nabídnuto z vícero zadání workshopu, jež se budu zaměřovat na probranou matérii.