Účastníci kurzu budou seznámeni se základním legislativním rámcem ve vztahu ke stížnostem na kvalitu a způsob poskytování sociálních služeb, informačním povinnostem a zvyšování kvality sociálních služeb. Probrány budou různé situace, které mohou nastat ve vztahu ke druhu služby a způsoby jejich řešení.
Přednáší renomovaný lektor Mgr. Petr Mach.
Cena kurzu je 1850,- Kč.
Účastníci obdrží osvědčení o absolvování kurzu.
Občerstvení, vč. oběda, je samozřejmostí.
Více o naší společnosti, kontakty a přihlášky na kurzy najdete na http://www.ibb.cz/
Program kurzu:
1. Úvod
- Povinnosti poskytovatele a standardy kvality sociálních služeb (a jednotlivá kritéria) vztahující se k této problematice.
2. Stížnosti na kvalitu a způsob poskytování sociálních služeb
- Vnitřní předpis k problematice stížnosti, možné způsoby podání stížností, prošetření stížnosti - jak a na co se zaměřit, jak řešit nebo zpracovat situaci pokud uživatel/klient či jiná osoba, která stížnost podala, by ji chtěla vzít zpět a další.
3. Informační povinnosti, prokazatelné seznamování zaměstnanců
- Informační povinnosti, předávání informací vůči zájemcům, žadatelům, uživatelům/klientům, případné veřejnosti vyplývající ze zákona o sociálních službách. Povinnost realizace prokazatelného seznámení.
4. Poslání a zvyšování kvality poskytované sociální služby
- Nastavení poslání, cílů, zásad, osobních cílů, tak aby bylo možné zjistit, zda jsou naplňovány (SMART), jejich revize, zjišťování zda dochází k naplňování a shromažďování jednotlivých skutečností v průběhu roku (například evidence dat atd.)
5. Zvyšování kvality poskytované sociální služby – stížnosti, zaměstnanci a uživatelé
- Jak je možné pro zvyšování kvality sociální služby využít stížnosti, zaměstnance a podněty od nich, uživatele případně další osoby, které spolupracují se sociální službou
(např. zdravotní služby, specializované služby, obecní úřady, sociální pracovník, stážisté, praktikanti atd.)
6. Workshop
- Účastníkům bude nabídnuto z vícero zadání workshopu, jež se budou zaměřovat na probranou matérii.