(8 hodin)
(kurz akreditovaný MPSV - 2015/1147-PC/SP)
Zkušenost ukazuje, že pracovníci se ve své praxi ocitají v situacích, ve kterých hraje
podstatnou roli veřejnost:lidé ve veřejných dopravních prostředcích nebo v čekárně u lékaře
komentují chování klientů, v obchodech je nebo klienta litují nebo jsou zaskočeni způsobem, jakým je
klient kontaktuje.
Kurz je proto zaměřen na hledání řešení (především obtížných) situací a nácvik dovedností, které
potřebují pracovníci, kteří se s klienty, lidmi s postižením, dostávají do kontaktu s veřejností mimo
prostory poskytovatele.
Pracovníci se učí reflektovat faktory (na straně pracovníka, služby, klienta, veřejnosti, ale i samotné
situace), které přispívají ke zdárnému průběhu situací nebo je naopak komplikují. Na příkladech z
praxe a při hledání vhodných způsobů reakcí a postupů (preventivních i intervenčních) si pak osvojují
dovednosti, které jsou k řešení situací potřebné.
Obsah kurzu:
Problematika vzhledu a možnosti identifikace terénního sociálního pracovníka: Jak vypadám,
když jsem v práci a jak vypadám v civilu?
Otázky anonymity: Jak chránit anonymitu klienta ve veřejném prostoru?
Práce s veřejností: Má veřejnost / občané vědět, co dělám? Udržování veřejného pořádku
jako součást sociální služby? (sběr injekčních stříkaček, infekčního materiálu ad.)
Pro koho je kurz určen: Pro pracovníky v sociálních službách a sociální pracovníky.
Kdy a kde: 23. 9. 2016, Praha (místo bude upřesněno přihlášeným účastníkům)
Za kolik: 1550,- Kč /účastníka (cena zahrnuje práci dvou lektorů po celou dobu konání kurzu,
pronájem místnosti pro školení, drobné občerstvení)
Přihlášky vyplňujte v elektronickém formuláři do 15. 9. 2016 na adrese http://proutek-vzdelavani.cz/?page_id=30
Pro více informací můžete kontaktovat Martinu Fišerovou – martina@proutek.cz,
tel.: 777 751 495