Jednodenní kurz (8 hodin), akreditace MPSV.
Jedním z nejnáročnějších aspektů péče o lidi s mentálním postižením nebo autismem je agresivní a problémové chování. Pro pracovníky, kteří nejsou na tyto situace připraveni, vzniká neúměrná pracovní zátěž, která nezřídka končí odchodem ze sociálních služeb. V kurzu, který vede lektorka s mnohaletými zkušenostmi s prací s nejnáročnějšími klienty, se dozvíte, jak lze řadě takových situací předcházet, jak rozpoznat blížící se afekt klienta a jak do něj účinně a včas zasáhnout. Získáte větší jistotu při práci s „těžkými“ klienty a zmírníte své obavy, zda další náročnou situaci dokážete zvládnout.
Co se v kurzu naučíte:
- lépe pochopíte chování svých klientů, naučíte se vnímat jejich potřeby a signály napětí a budete vědět, jak předcházet problémovému chování a krizovým situacím
- získáte větší jistotu v práci s agresivními klienty – budete vědět, jak můžete svým přístupem agresi předcházet, rozpoznáte riziko krizové situace a budete vědět, jak můžete průběh krizové situace ovlivnit
- dozvíte se, jak posoudit vhodnost možných krizových postupů a navrhnout takový, který bude odpovídat vašim psychickým i fyzickým možnostem a zároveň bude přiměřený pro klienta
- budete lépe zvládat vlastní emoce při krizové situaci
- dozvíte se, jak vytvořit krizový plán pro organizaci a jak s ním pracovat
Pro koho je kurz určen:
- pro pracovníky v sociálních službách – další vzdělávání
- pro sociální pracovníky
- pro vedoucí pracovníky sociálních služeb
Rozsah: 8 hodin (1 den)
Akreditace: MPSV
Doporučený počet účastníků: 8–12
Lektorka: Kateřina Balická, DiS.
Cena: 1.580 Kč
Více informací o kurzu a možnost přihlášení zde.