Jste učitelka/učitel na základní škole a chtěla/chtěl byste vědět, co udělat pro začlenění dítěte s postižením? Jak se připravit? Co funguje? Co je přínosné pro samotné dítě, jeho rodinu, pro vás jako učitele?
Nabízíme seminář, který pomůže učitelům připravit se na příchod žáka se znevýhodněním do školy, třídy. Častokrát se v naší praxi setkáváme s učiteli v této situaci a vnímáme jejich obavy, potřebu informací, touhu připravit se co nejlépe na to, jak učit nejlépe v nové situaci. Také slyšíme jejich otázky:
Jak můžeme jako škola tomuto žákovi pomoci? Jak mám komunikovat s jeho rodiči? Budu mít ve třídě poprvé asistenta pedagoga-jak s ním mám spolupracovat? Kde mohu zjistit důležité informace? Na koho se mohu obrátit, když budu potřebovat pomoc? Jak žáka přijmou ostatní děti?
Mnoho dobrého a užitečného můžeme udělat předem, připravit se. Seminář „Krabička na cestu“ si klade za cíl vám v této přípravě pomoci – nabídnout podněty a informace, které by vám mohly být užitečné.
Pracovat budeme nenásilnou formou otázek a odpovědí, diskuzí společnou i ve skupinkách.
Oblasti, kterým se budeme věnovat?
- Co už mám a co ještě potřebuji? Budeme mapovat , jaká je vaše konkrétní situace a jaké zdroje pomoci se v ní nacházejí. Jaká je diagnoza žáka, co o ní víme.
- Jak mluvit s dítětem s postižením a jeho rodiči? Jak nastavit spolupracující vztah s rodiči? K čemu to bude dobré?
- Jak pracovat na individuálním vzdělávacím plánu, aby byl pro nás pomocí a vodítkem? Řekneme si základní pravila dobrého IVP
- Co udělat, abych nevyhořel/a? O nutnosti pracovat v týmu a kdo by v týmu mohl být.
- Kde najdu pomoc? Nabídneme (a možná i vy sobě navzájem) zdroje informací, pomoci, literatury…
Více informací - přihlášky, ceník naleznete na http://www.rytmus.org/rytmus/sites/File/kurzy/Krabicka_na_cestu_unor.pdf
Seminář pořádá Rytmus - od klienta k občanovi, o.p.s.