Hledej v temnotě paměti. Interaktivní Šachová hra Českého rozhlasu zvítězila v soutěži Prix Europa
Mobilní Šachová hra, která upozorňuje na téma Alzheimerovy nemoci, vyhrála mezinárodní soutěž Prix Europa v kategorii Digital Media Interactive Project. Audiohra vznikla ve spolupráci Českého rozhlasu a Nadačního fondu Světluška se společností PlayByEars. Hráč se ve hře rozhoduje převážně na základě zvuků. Zahrát si ji tak mohou i nevidomí.
V Šachové hře sledují hráči hlavní postavu jménem Klára, která pravidelně usedá se svým ošetřovatelem k šachové partii. Pomocí tahů na šachovnici protagonistce pak pomáhají rozklíčovat staré vzpomínky a zjistit, jaký je její skutečný příběh. Porotci soutěže ocenili, jakým tématem se Šachová hra zabývá. Roli hrálo také to, že je hra vhodná pro lidi se zrakovým postižením. O ocenění informují kolegové z iRozhlasu.
Hra využívá binaurálního audia s technologií Sennheiser Ambeo, tedy prostorového zvuku ve sluchátkách. Tato technologie přináší hráči maximální autentický zážitek. Díky jednoduchému ovládání pomocí swipování ji lze hrát kdykoli a kdekoli. Hlasy postavám ve hře propůjčili Taťjana Medvecká, Jaroslav Plesl nebo Elizaveta Maximová.
Dílo na soutěži prezentoval programátor hry Michal Zátopek. Nejprestižnější evropskou trofej pro televizní a rozhlasové vysílatele, sošku býka Tauruse, převzala v německém Berlíně kreativní producentka Kateřina Rathouská. "Mám obrovskou radost, že se nám podařilo vyhrát na festivalu Prix Europa. Ocenění se jmenuje Best European Interactive Media Project ...